طرز تهیه سالاد ماکارونی

به گزارش مجله شرقیا، سالاد ماکارونی یکی از سالادهای خوشمزه ای است که هواداران زیادی دارد. مواد این سالاد را می توانید با توجه به سلیقه تان کم و زیاد کنید. برای رژیمی کردن سالاد ماکارونی باید سس آن را رژیمی کنید و تغییر بدهید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی
  1. به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتوته

ماکارونی شکل دارخشک 300 گرم

هویج درشت رنده شده1 پیمانه

نخود فرنگی پخته شده1 پیمانه

کلم ریز خرد شده 1 پیمانه

خیار شور خرد شده1 پیمانه

مرغ پخته شده 100 گرم

مواد لازم برای سس سالاد ماکارونی :

سس مایونز 1 پیمانه

ماست هم زده 1 پیمانه

آب لیموترش نصف یک لیمو ترش

آب مرغ مقداری

طرز تهیه

برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ، ابتدا سینه مرغ را با یک پیاز کوچک و دو حبه سیر خرد شده و نمک و فلفل بپزید. نخود فرنگی و ذرت را به صورت جدا بپزید. برای اینکه نخود فرنگی هایتان رنگ سبز خوش رنگ باشند، آن ها را به صورت بلانچ بپزید. به این صورت که آب را بگذارید بجوشد و بعد داخل قابلمه روی نخود فرنگی ها بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید اجازه بدهید نخود فرنگی ها بپزند و بعد از پخت آن را در کاسه ای پر از یخ بریزید. با این روش نخود فرنگی ها سبز می مانند.

ماکارونی های شکلی را داخل آب جوش و نمک اجازه بدهید بپزند مقداری بیشتر از زمانی که روی بسته آن نوشته شده بپزید. تا بعد که سرد می گردد سفت نگردد و مزه خامی ندهد. سپس آن را آبکش کنید و کمی آب سرد روی آن بگیرید.

خیارشور را می توانید ریز خرد کنید یا با رنده درشت رنده کنید. هویج را با رنده درشت رنده کنید، و کاهو یا کلم را هم با رنده درشت رنده کنید البته اگر رنده دوست نداشتید می توانید خیلی ریز خرد کنید.

مرغ پخته شده را می توانید به صورت مکعبی خرد کنید یا ریش ریش کنید. اکنون همه مواد را داخل کاسه ای عظیم بریزید و به آرامی مخلوط کنید.

سپس به سراغ سس سالاد بروید، ابتدا سس مایونز و نمک و فلفل و را داخل ظرفی بریزید و خوب هم بزنید سپس ماست و آب لیموترش را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و به سالادتان اضافه کنید بعد از اینکه کاملا مخلوط کردید اگر سس سالاد کم بود باز هم سس آماده کنید. سپس درب ظرف را بگذارید و بعد داخل یخچال قرار بدهید. تا سرد شوند.

و بعد داخل ظرف مورد نظر بکشید و تزیین کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1346

به "طرز تهیه سالاد ماکارونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد ماکارونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید