محاصره قطر اعتبار شورای همکاری خلیج فارس را خدشه دار کرد

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، سالم مبارک آل شافی سفیر قطر در ترکیه در تبادل نظر با خبرگزاری آناتولی اعلام نمود که دوحه از هر طرح صلح واقعی برای برداشته شدن محاصره قطر از سوی همسایگانش استقبال می نماید.

محاصره قطر اعتبار شورای همکاری خلیج فارس را خدشه دار کرد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وی در ادامه اضافه کرد: قطر از هر طرح صلح واقعی که به لغو محاصره این کشور در سایه احترام به حاکمیت آن و عدم مداخله در امور داخلی بر مبنای قوانین بین المللی بینجامد استقبال می نماید.

سفیر قطر گفت: ما همیشه آماده بحث و گفتگوی متمدنانه بدون پیش شرط بر اساس مساوات و احترام به قوانین بین المللی هستیم.

وی اعلام کرد: در هر طرحی باید این مسأله مد نظر قرار بگیرد که کشور قطر خدشه دار شدن حاکمیت خود و دیکته های دیگر کشورها یا قیمومیت آنها بر خود را نمی پذیرد.

سفیر قطر در آنکارا در مورد احتمال خروج قطر از شورای همکاری خلیج فارس گفت: محاصره ظالمانه علیه قطر نتوانست نتایج مطلوب خود را محقق کند اما شدیداً به اعتبار شورای همکاری خلیج فارس لطمه وارد کرد. با این وجود ما همچنان به این شورایی که نقش خود را از دست داده پایبند هستیم و این شورا باید برای از بین بردن اختلافات میان کشورهای حوزه خلیج فارس مجدداً فعال گردد.

گفتنی است که روز آدینه گذشته، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر گفت که دوحه در سالروز محاصره ظالمانه خود همچنان به مواضعی که دارد پایبند است.

وزیر خارجه قطر ضمن تقدیر از پایداری مردم کشورش در برابر محاصره و دشمنی کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: دوحه از گفتگوی غیر مشروط و مبتنی بر اصل مساوات و احترام به حاکمیت تمامی طرف ها حمایت می نماید. این موضع ما بوده و خواهد بود و هرگز تغییر نخواهد کرد.

این در حالی است که عربستان سعودی بر ضرورت تسلیم شدن قطر در برابر شروط کشورهای عربی همچنان تاکید دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 959

به "محاصره قطر اعتبار شورای همکاری خلیج فارس را خدشه دار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاصره قطر اعتبار شورای همکاری خلیج فارس را خدشه دار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید