مرمت 14 اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز

به گزارش مجله شرقیا، محمدمهدی شرافت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از مرمت و بهسازی 14 اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز خبر داد.

مرمت 14 اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز

شرافت با بیان اینکه مهریز از جمله شهرستان های قدیمی و باستانی در استان یزد است که تعداد قابل توجهی اثر تاریخی و طبیعی در آن وجود دارد و قدمت برخی از آنها به قبل از تاریخ میلادی می رسد، بیان کرد:

وجود برج و باروهای قدیمی، آب انبارها، باغ های زیبا و تاریخی، خانه باغ ها و ده ها اثر و جاذبه تاریخی و طبیعی این شهرستان را به یکی از قطب های گردشگری نه تنها در استان یزد بلکه در منطقه جنوب شرق کشور تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد:

حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیار در این شهرستان، مرمت برخی آثار تاریخی را ضروری کرده بود به همین دلیل 14 اثر تاریخی در مناطق مختلف شهرستان مهریز مورد مرمت و بهسازی قرار گرفت.

وی اضافه کرد:

برای مرمت و بهسازی این 14 اثر بالغ بر 9 هزار میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:

این بناها به صورت امانی، پیمانی و مشارکتی مورد مرمت، بهسازی و بازسازی قرار گرفته است.

شرافت از جمله آثار مرمت و بازسازی شده به قلعه گردکوه، حمام تاریخی هنزاء، محوطه سازی درخت چنار کهنسال روستای تنگ چنار و مجموعه مهرپادین اشاره کرد و گفت:

این بناها به صورت مشارکتی با دهیاری و شهرداری به انجام رسیده است.

وی اذعان کرد:

مبلغ 400 میلیون ریال از این اعتبار نیز صرف نورپردازی باغ جهانی پهلوان پور، برج آسیاب ریگ، آب انبار ملاقدیری و آب انبار سردرب حمام بغدادآباد شده است.

شرافت ادامه داد:

خانه های مشارکتی، قلعه طزنج، آسیاب آبی میرزا نصرالله و حمام منشاد نیز از دیگر بناهایی هستند که در شهرستان مهریز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 803

به "مرمت 14 اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 14 اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید