مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه

به گزارش مجله شرقیا، در هر خمیر پیراشکی یک قاشق غذاخوری مایه ماکارونی را بریزید، در صورت آن روی آن کمی پنیر و مقداری جعفری ساطوری خرد شده بریزید و خمیر را از وسط تا بزنید. لبه های خمیر را با دست به هم بچسبانید. انگشتان دست را با آب کمی خیس کنید و به لبه های خمیر بزنید تا بهتر به هم بچسبند.

مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه

در یک ظرف جداگانه شیر و زرده تخم مرغ را خوب با هم مخلوط کنید. سپس این مایه را با برس روی سطح پیراشکی ها بمالید. در ماهیتابه نچسب مقداری روغن بریزید. روغن را روی شعله ملایم گاز داغ کنید و پیراشکی ها را در روغن سرخ کنید. همین که سطح پیراشکی ها طلایی شد کافی است.

در این دستور پخت پیراشکی سیب زمینی بدون فر ما از ترکیب گوشت چرخکرده یا سویا و گوجه فرنگی و انواع ادویه، مایه گوشتی دقیقا شبیه مایه ماکارونی درست می کنیم و داخل خمیر پیراشکی را با آن پر می کنیم. علاوه بر مایه ماکارونی، 2 عدد سیب زمینی پخته و نگینی خرد شده، مقداری جعفری ساطوری خرد شده و مقداری پنیر گودا یا پنیر موزارلا یا چدار به دلخواه به مواد داخل پیراشکی اضافه کنید.

برای درست کردن پیراشکی سیب زمینی بدون فر، روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید، خمیر را روی سطح صاف قرار دهید و با وردنه باز کنید. قطر مناسب خمیر پیراشکی نیم سانتی متر و قطر مناسب آن 7 الی 8 سانتی متر. با یک قالب گرد مثل قالب مخصوص خمیر، یک کاسه یا استکان با قطر 7 الی 8 سانتی متر خمیرهای پیراشکی را قالب بزنید.

منبع مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1836

به "مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید