مقام سابق اف بی آی: ترامپ بودجه امنیت سایبری را برای ساخت دیوار هزینه کرد!

به گزارش مجله شرقیا، معاون سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) گفت که دونالد ترامپ بودجه منابع امنیت سایبری را برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک هزینه نموده است.

مقام سابق اف بی آی: ترامپ بودجه امنیت سایبری را برای ساخت دیوار هزینه کرد!

فرانک فیگلیوزی، معاون سابق اف بی آی در حوزه امنیت سایبری در گفت وگو با ام اس ان بی سی درباره گزارشی در پولیتیکو که فاش می کرد هکرها به سیستم هایی در اداره ملی امنیت هسته ای دسترسی یافته اند، صحبت کرد.

او گفت، دلیل اینکه چنین حملاتی رخ می دهند این است که بودجه امنیت سایبری در دولت ترامپ فشرده شد تا موارد دیگری در اولویت قرار بگیرند. فیگلیوزی اضافه کرد: اشتباه نکنید. کشور ما تحت حمله است و به نظر می رسد که ادامه داشته باشد. چطور چیزی در این حجم ممکن است رخ دهد؟ جایی که 300 هزار مشتری یک شرکت خصوصی از جمله آژانس های حساس دولت ما هدف قرار می گیرند. برای این است که روسیه می تواند در این زنجیره به نقاط ضعف ما پی ببرد.

او اضافه کرد: سولارویندز شرکتی است که به تمام آژانس های دولتی و به بسیاری از شرکت های ارتباط از راه دور خدمات می دهد. فعلا می دانیم که به 10 مورد از آنها نفوذ شده است. حرف بیش از یک شکست اطلاعاتی است، این یک ناکامی در دفاع ملی است.

روز پنجشنبه نشریه پولیتیکو گزارش داد، وزارت انرژی و اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا که از ذخایر تسلیحات هسته ای نگهداری می نمایند، متوجه شده اند که هکرها به شبکه های آنها نفوذ نموده اند که بخشی از یک عملیات جاسوسی است که دست کم نیمی از آژانس های فدرال را تحت تاثیر قرار داده است.

این معاون سابق اف بی آی درباره چرایی کمبود منابع امنیت سایبری گفت: ما رئیس جمهوری داریم که اعتبارات را، میلیاردها دلار را، تغییر راستا داد تا دیواری بسازد، پرسنل را در سطح ارشد پنتاگون تغییر می دهد و ما حرفی از یک طرح یا استراتژی برای پاسخ به این حمله جاری نمی شنویم.

او گفت، چنین حملاتی بیشتر در حال وقوع است چون هیچ کس در کاخ سفید با جامعه اطلاعاتی در تماس نیست. به گفته این مقام، رئیس جمهوری منتخب آمریکا باید با جدیت حملات سایبری را مورد آنالیز قرار دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1419

به "مقام سابق اف بی آی: ترامپ بودجه امنیت سایبری را برای ساخت دیوار هزینه کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سابق اف بی آی: ترامپ بودجه امنیت سایبری را برای ساخت دیوار هزینه کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید