نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان تغییر کرد، تعویق احتمالی لیگ برتر با توجه به برنامه های تیم ملی

به گزارش مجله شرقیا، مسئول کمیته مسابقات و داوران بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: لیگ برتر سال جاری دو مرحله پلی آف خواهد داشت و مراحل نیمه نهایی، رده بندی و فینال به صورت سه بازی از پنج مسابقه خواهد بود.

نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان تغییر کرد، تعویق احتمالی لیگ برتر با توجه به برنامه های تیم ملی

تالین طهماسیان درباره تغییرات لیگ برتر سال جاری بسکتبال بانوان به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: مرحله مقدماتی لیگ برتر سال جاری به صورت رفت و برگشت در دو گروه برگزار می گردد. بعد از آن در مرحله پلی آف اول تیم های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم به مرحله پلی آف دوم صعود می نمایند درعین حال فرصتی را به تیم های سوم تا ششم هر گروه داده ایم که بازی نموده و به مرحله پلی آف دوم راه پیدا نمایند. سپس مرحله نیمه نهایی و رده بندی و فینال برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: در لیگ برتر سال جاری دو مرحله پلی آف داریم که به صورت دو پیروزی از سه مسابقه است و مراحل نیمه نهایی و رده بندی و فینال به صورت سه پیروزی از پنج مسابقه خواهد بود.

مسئول کمیته مسابقات و داوران بانوان فدراسیون بسکتبال بعلاوه درخصوص تغییرات تیم های شرکت نماینده گفت: در لیگ برتر سال جاری بعضی تیم ها تغییر نام داده اند. تیم های اکسون تهران و فولاد مبارکه سپاهان از لیگ دسته یک صعود نموده اند. امرتات تهران و شیمیدر قم تیم های تازه وارد لیگ برتر هستند. آموزشگاه ایزی بسکتبال تهران هم امتیاز تیم نوشت افزار کنکو تهران را گرفته است.

وی درباره آخرین زمان ثبت نام تیم های شرکت نماینده در لیگ برتر گفت: تیم های شرکت نماینده تا تاریخ 20 شهریورماه باید ثبت نام سامانه ای و تسویه حساب اقتصادی خود را انجام دهند. در غیر این صورت از قرعه کشی خارج می شوند. مسابقات لیگ برتر هم از 31 شهریورماه شروع می گردد.

طهماسیان با تاکید بر شرایطی که ویروس کرونا بوجود آورده است و عدم حضور تماشاگر در مسابقات لیگ برتر گفت: ما دوست داشتیم تیم ها مسابقات لیگ برتر را به صورت رفت و برگشت و به میزبانی استان های خود برگزار نمایند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود تماشاگر مسابقات سال جاری را مثل سال گذشته برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن مسابقات کاپ آسیا و ضرورت آمادگی تیم ملی گفت: مسابقات سال جاری را باید با نظم بیشتری برگزار کنیم، چون تیم ملی باید در مسابقات کاپ آسیا شرکت کند و هدف ما تقویت تیم ملی است.

مسئول کمیته مسابقات و داوران بانوان فدراسیون بسکتبال در انتها یادآور شد: چهار هفته اول مسابقات را برگزار می کنیم سپس بازیکنان به اردو می فرایند و به مسابقات تدارکاتی خارجی اعزام می شوند که اگر به این مسابقات محبت آمیز اعزام شوند بالطبع مسابقات لیگ برتر به تعویق می افتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1791

به "نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان تغییر کرد، تعویق احتمالی لیگ برتر با توجه به برنامه های تیم ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان تغییر کرد، تعویق احتمالی لیگ برتر با توجه به برنامه های تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید