نصب سامانه پدافندی در سفارت آمریکا نقض حاکمیت عراق است

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، سعد الکعبی تحلیلگر عراقی به خبر نصب سامانه پدافندی سی رام در سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: واشنگتن با نصب این سامانه پدافندی در سفارت خود حاکمیت عراق را نقض نموده است.

نصب سامانه پدافندی در سفارت آمریکا نقض حاکمیت عراق است

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر عراقی همچنین اضافه کرد: نصب سامانه پدافندی در سفارت آمریکا بار دیگر نشان داد که این سفارتخانه بیش از آنکه یک محیط سیاسی و دیپلماتیک باشد به یک پایگاه نظامی تبدیل شده است.

الکعبی در ادامه گفت: متأسفانه مراجع ذی ربط در عراق تا به امروز تصمیم جدی برای مقابله با این اقدام آمریکا نگرفته اند؛ اقدامی که آشکارا حاکمیت ملی عراق را نقض نموده است. حتی حضور نیروهای نظامی آمریکا در سفارت این کشور در بغداد نیز نقض حاکمیت عراق به شمار می رود.

پیشتر احمد الکنانی نماینده فراکسیون الصادقون در مجلس عراق گفته بود که هیچ سفارتخانه ای در دنیا مانند سفارت آمریکا در بغداد سیستم های موشکی و تانک و پهپاد ندارد. وی تأکید نموده بود: سفارت آمریکا در عراق، تنها سفارتخانه ای در دنیا است که با سامانه موشکی و تانک حفاظت می گردد. اقدامات آمریکایی ها برای حفاظت از سفارتخانه خود در بغداد، نقض حاکمیت عراق و قوانین بین المللی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1349

به "نصب سامانه پدافندی در سفارت آمریکا نقض حاکمیت عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب سامانه پدافندی در سفارت آمریکا نقض حاکمیت عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید