نقش شرکت های دانش بنیان واقعی در عبور از تحریم ها

به گزارش مجله شرقیا، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان واقعی در عبور از تحریم ها، از صندوق نوآوری و شکوفایی خواست شرکت های دانش بنیان غیرواقعی را شناسایی و مانع از دستیابی آنها به تسهیلات مختص دانش بنیان ها گردد.

نقش شرکت های دانش بنیان واقعی در عبور از تحریم ها

مسعود گودرزی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: امروز بعضی از شرکت ها با نام دانش بنیان و با هدف سوداگری و سودآوری پا به عرصه گذاشته اند که این خود یکی از موانع در معین شدن شرکت های دانش بنیان اصلی است و می تواند باعث کندی در ارائه تسهیلات گردد، بنابراین صندوق نوآوری و شکوفایی اگر می خواهد از شرکت های دانش بنیان واقعی حمایت کند ابتدا باید این شرکت های غیرواقعی را شناسایی و مانع از دستیابی آنها به تسهیلات گردد.

وی اضافه نمود: مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی باید ممیزی دقیقی در پیشبرد اهداف و حرکت خود داشته باشد و شرکت های صوری را شناسایی نموده و به صورت جدی با آن ها برخورد کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به شرکت های دانش بنیان گفت: این شرکت ها باید در قبال حرفه خودشان آبروداری نمایند و پس از هماهنگی با سایر شرکت های دانش بنیان به دنبال اهداف مشترک خود باشند.

گودرزی با اشاره به نقش و صندلی شرکت های دانش بنیان در عبور از تحریم ها، گفت: به طور قطع استفاده از دانش می تواند باعث ایجاد ثروت و قدرت گردد، در شرایط فعلی کشورها دیگر به فراوری محصول فکر ننموده و بیش از پیش به دانشی که منجر به فراوری محصول شده، فکر می نمایند، در حوزه شرکت های دانش بنیان این ظرفیت وجود دارد که ما بتوانیم از ظرفیت و توان علمی موجود در راستای مبارزه با تحریم ها بهره ببریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان می توانند به خوبی در فرآیند اندوخته ارزی برای کشور گام بردارند و مفید فایده واقع شوند.

وی همچنین درباره میزان پیشرفت شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر، گفت: در حال حاضر ما حدود چهار هزار شرکت دانش بنیان داریم و طبق گزارش هایی که دریافت نموده ایم پیشرفت ها در این راستا مطلوب بوده است، هرچند که تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

گودرزی همچنین 2 عامل تحریم ها و نبود فرهنگ سازی را از عوامل کندی پیشرفت شرکت های دانش بنیان مطرح کرد و گفت: یکی از عواملی که باعث شده این شرکت ها به خوبی رشد ننمایند بحث تحریم ها بوده است به طوری که بعضا مشکلاتی را در تامین مواد اولیه برای این شرکت ها ایجاد کرد، عامل دوم هم عامل فرهنگی است که ما نتوانستیم این موضوع را به خوبی در جامعه جا بیاندازیم که وجود شرکت های دانش بنیان امروز یک ضرورت بشمار می آید و باید به سمت گسترش این شرکت ها و بهره مندی از فراوریات آنها پیش برویم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 399

به "نقش شرکت های دانش بنیان واقعی در عبور از تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش شرکت های دانش بنیان واقعی در عبور از تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید