هشدار تازه آمریکا به ترکیه درباره عملیات در شمال سوریه

به گزارش مجله شرقیا، ایرنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا روز آدینه گفت: ایالات متحده با اقدامات هماهنگ نشده ترکیه در سوریه مخالف است و اگر ارتش این کشور همچنان به فعالیت خود ادامه دهد، با عواقب جدی روبرو خواهد شد.

هشدار تازه آمریکا به ترکیه درباره عملیات در شمال سوریه

به گزارش بلومبرگ، مارک اسپر در تماس تلفنی با خلوصی آکار همتای ترکی خویش در خصوص تبعات جدی حملات به شمال سوریه هشدار داد.

اسپر در این تماس تلفنی گفت که عملیات ترکیه در سوریه پیشرفت ائتلاف جهانی علیه داعش را در سال های اخیر به خطر انداخته و واشنگتن نسبت به هرگونه حرکتی که می تواند به نیروهای ایالات متحده در منطقه آسیب برساند، هشدار می دهد.

پنتاگون در بیانیه ای گفت، در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا مجددا تأکید کرد که ما به روابط دوجانبه استراتژیک خود با ترکیه اهمیت می دهیم، اما این حملات تبعات جدی برای ترکیه خواهد داشت.

به گفته پنتاگون، وزیر دفاع در تماس تلفنی با همتای ترکی از آنکارا خواست تا به حملات خود در شمال شرقی سوریه انتها دهد تا ایالات متحده، ترکیه و شرکای منطقه ای بتوانند قبل از اینکه دیر گردد، یک راه چاره مشترک برای کاهش تنش در منطقه بیابند.

ارتش ترکیه از روز چهارشنبه به بهانه مقابله با تروریسم و پاکسازی مرز سوریه و ترکیه از حضور شبه نظامیان کردی که آنکارا آن ها را تروریست می داند، به شمال سوریه حمله کرد.

شروع عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه اطلاع داد. نمودها این اقدام آمریکا را خنجر از پشت توصیف نموده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 478

به "هشدار تازه آمریکا به ترکیه درباره عملیات در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار تازه آمریکا به ترکیه درباره عملیات در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید