وام مسکن دو جانبه برای فرهنگیان

به گزارش مجله شرقیا، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاه به جزئیاتی از مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نوسازی آمارهای آموزش و پرورش نیز برای سال آینده مدنظر است، اظهار کرد: اکنون این آمارها با آسیب هایی روبرو است. یکسان سازی و ساماندهی همه سامانه های آماری را مدنظر داریم تا زمینه سیاستگذاری های دقیق فراهم گردد.

وام مسکن دو جانبه برای فرهنگیان

جهت دریافت خدمات نمونه آلاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران،علی الهیار ترکمن امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه باید یک برنامه و چارچوب معین برای آموزش و پرورش تهیه گردد تا در قالب آن حرکت کنیم، گفت: خوشبختانه از سال گذشته تا به امروز به این امر مهم توجه داشتیم و بعضی برنامه ریزی های صورت گرفته به ثمر رسیده است و برنامه هایی به مرحله اجرا رسیده اند.

وی اضافه نمود: اتفاق مهمی که پیش روی کل کشور و از جمله آموزش و پرورش واقع شده است انتخابات مجلس شورای اسلامی است. برای مشارکت حداکثری و یاری به برگزاری انتخابات آمادگی داریم و کاملا بی طرف هستیم. آموزش و پرورش مطابق قانون نمی تواند له یا علیه کاندیداها وارد گردد. ما نظارت و موارد تخلف را به نهادهای ذیربط گزارش خواهیم کرد.

ترکمن اضافه نمود: امید است نامزدهای انتخاباتی نیز نگاه واقع بینانه داشته باشند و از دادن وعده های بی پایان خودداری نمایند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تدوین برنامه هفتم توسعه در سال آینده نیز اشاره نمود و گفت: برنامه هفتم توسعه، آخرین سند توسعه ای سند چشم انداز سال 1404 است و باید سیاستگذاری های معین و روشنی داشته باشیم که به تحقق سیاست ها یاری کند همچنین باید آموزش و پرورش را برای تدوین سند چشم انداز دوم آماده کنیم.

وی اضافه نمود: از ابتدای سال 99 کمیته تدوین برنامه هفتم توسعه را تشکیل خواهیم داد تا مسائل پنج سال آینده را احصا و سیاست های متناسب با آن را تنظیم کنیم. امیدواریم با یاری صاحبنظران، برنامه هفتم برنامه مطالبات آموزش و پرورش از سیستم سیاستگذاری کشور باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقدامات ما در چند حوزه قابل پیگیری است، گفت: اخیرا آزمون استخدامی فراگیر برگزار شده و پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت معرفی و فرایند مصاحبه آن ها در حال اجرا است سپس گزینش صورت می گیرد تا از ابتدای سال آینده پذیرفته شدگان را به دانشگاه فرهنگیان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: کمیته ای با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، سازمان برنامه و سازمان امور استخدامی تشکیل شده است و در حال کار روی احتیاج آموزش و پرورش و راهکارهای تامین نیرو هستیم که تا نیمه اسفند باید به اتمام برسد و از ابتدای سال آینده روی ساماندهی کار کنیم که قطعا تغییرات ماهوی خواهد داشت.

الهیارترکمن با اشاره به رتبه بندی معلمان گفت: مبلغ 2000 میلیارد تومان برای این امر پیش بینی و آیین نامه مربوطه در هیئت وزیران تصویب شده است و اکنون در مرحله آنالیز و معین رتبه ها و صدور احکام هستیم. نظام رتبه بندی بر اساس نظام شغل محور تعریف شده است. رتبه بندی و هدف نهایی آن افزایش حقوق نیست. نظام آموزش و پرورش اولین تجارب خود را برای رتبه بندی سپری می نماید و نقطه آغاز خوبی است. باید به تدریج نهادینه و مستقر گردد و در بازه های زمانی معین با اصلاحاتی، خود را به نقطه نهایی مطلوب برساند.

وی اضافه نمود: دولت به رقم حقوق دی ماه حدود 1400 میلیارد تومان اضافه نمود و دارندگان رتبه های 2 تا 5 حقوق خود را با اعمال رتبه بندی دریافت کردند. باید رتبه دو تا پنج را تطبیق می دادیم و رتبه یک را احراز می کردیم . حقوق رتبه یکی ها نیز برحسب رتبه بندی از بهمن ماه اعمال می گردد.

الهیارترکمن درباره معین تکلیف استخدام مربیان پیش دبستانی، حق التدریس و نهضتی ها نیز گفت: شیوه نامه ابلاغ شده است و همکاران ما در استان ها در حال نهایی کردن موارد هستند. مجلس نیز استفساریه ای تهیه نموده است. دولت با هرگونه استفساریه ای که موجب توسعه قانون گردد، مخالف است. استفساریه باید نقاط مبهم را شفاف کند نه آنکه موجب توسعه گردد و این مطابق قانون نیست. هرچه به فرایند علمی و مبتنی بر رقابت و شایسته گزینی جذب نیرو خدشه وارد کند، مخالف هستیم.

وی با اشاره به برنامه های رفاهی آموزش و پرورش گفت: تعرفه بیمه تکمیلی در دو شکل مرسوم صندوقی و بیمه گری و بر اساس نوع خدمت معین می گردد. در سال های قبل بیمه فقط به روش صندوقی اجرا می شد اما در برنامه ریزی های جدید تغییراتی داشتیم و کمترین عدد افزایش حق بیمه را در قرارداد جدید داریم. حق بیمه از 39 هزار تومان به 46 هزار تومان افزایش یافت و 500 مرکز جدید به فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد اضافه نموده شد. طبق وعده آیندهه سازان حافظ، زمان پرداخت خسارات هم کوتاهتر خواهد شد.

وی اضافه نمود: با بانک ملی قرارداد جدیدی در شرف انعقاد است که شامل وام های مرابحه و خرید مسکن می گردد که هم سقف و هم مبلغ آن افزایش می یابد. سود هم همان 12 درصد باقی می ماند. برای دریافت وام دوجانبه خرید مسکن از بانک ملی و بانک مسکن سازوکاری اندیشیده خواهد شد. برای احداث شهرک های فرهنگیان و... نیز برنامه هایی با وزارت مسکن در حال پیگیری است.

الهیار ترکمن درباره بودجه سال 99 آموزش و پرورش نیز گفت: باید منابع دیگری را در کنار بودجه اصلی تجهیز و فعال کنیم. کارگروهی با حضور صاحبنظران برای تحلیل دارایی ها و مولدسازی آن ها تشکیل شده است. تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی دهد.

وی ادامه داد: در کوشش هستیم سال جاری تخصیص 10 درصد مازاد بر بودجه را دریافت و معوقات را در قالب آن پرداخت کنیم تا کمترین عدد انتقال کسری را به سال آینده داشته باشیم.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 703

به "وام مسکن دو جانبه برای فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام مسکن دو جانبه برای فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید