مجلس اردن درگیری لفظی بر سر شاهزاده حمزه را تکذیب کرد

به گزارش مجله شرقیا، مجلس اردن وقوع هرگونه درگیری لفظی میان نخست وزیر این کشور و نمایندگان را تکذیب کرد.

مجلس اردن درگیری لفظی بر سر شاهزاده حمزه را تکذیب کرد

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مجلس اردن اعلام نمود: آنچه رخ داد بحث و گفتگوهای مجلسی بود که برخی از آن به شکل سؤال و جواب بود و نشان دهنده اهمیت همبستگی ملی و مهار فتنه ای بود که هدف آن برهم زدن امنیت و ثبات اردن بود.

رسانه های اردنی پیش از این اعلام نمودند که دیدار الخصاونه با نمایندگان شاهد درگیری لفظی بود و تعدادی از نمایندگان مجلس را ترک کردند.

الخصاونه طی دیدار با نمایندگان اعلام نمود که باسم عوض الله، رئیس پیشین دفتر پادشاهی برای بیش از یک سال با شاهزاده حمزه بن الحسین، ولیعهد سابق اردن در تماس و هماهنگی بود و صحبت هایی درباره اقدامات تحریک آمیز علیه پادشاه و نقض قانون اساسی وجود داشت.

الخصاونه گفت: دادستان کل تحقیقات خود را درباره این پرونده آغاز کرده است و اکنون در دست دستگاه قضایی است. متهمان به جز شاهزاده حمزه که با او در چارچوب خاندان حاکم پادشاهی برخورد می شود، به دادستانی کل ارجاع داده می شوند.

شاهزاده حمزه بعد از بحران اخیر یکشنبه برای اولین بار به همراه پادشاه اردن و چند شاهزاده دیگر در مراسم صدمین سالروز تأسیس اردن دیده شد.

اردن روز یکشنبه صدمین سالگرد تاسیس خود را درحالی جشن گرفت که هفته گذشته سه روز اذهان داخلی و خارجی معطوف تحولات بی سابقه این کشور در سایه اظهاراتی درباره توطئه بی ثبات کردن کشور با مشارکت شاهزاده حمزه بن حسین شد. شاهزاده حمزه به هدایت تلاش هایی برای نابودی امنیت کشور و ارتباط با طرف های خارجی و مخالفان متهم شده بود.

یک منبع امنیتی روز شنبه گذشته از بازداشت حسن بن زید و باسم ابراهیم عوض الله و چند تن دیگر به دلایل امنیتی خبر داد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1598

به "مجلس اردن درگیری لفظی بر سر شاهزاده حمزه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اردن درگیری لفظی بر سر شاهزاده حمزه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید