سرانجام بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد

به گزارش مجله شرقیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد از انتها بازسازی آب انبار مسجد میر شهرستان اطلاع داد.

سرانجام بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ایسنا: حجت اله یارمحمدی اظهار کرد: پس از یک دوره طولانی توقف، فصل دیگری از بازسازی آب انبار مسجد میر به خاتمه رسید.

وی توضیح داد: به دلیل عدم تأمین منابع اقتصادی پس از دو دوره بازسازی و بازآفرینی این عنصر ارزشمند تاریخی فصل جدیدی از بازسازی که شامل، ادامه بازسازی و باززنده سازی طاق و تویزه های فروریخته سقف آب انبار، بازسازی و تکمیل بام این بنا به وسیله پیمانکار ذیصلاح در مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اظهار داشت: آب انبار گذر مسجد میر بروجرد تنها آب انبار منفرد به جامانده از این دسته از عناصر تاریخی است که مربوط به دوران قاجاریه و با شماره 2074 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

یارمحمدی اضافه نمود: کار بازسازی بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و بر اساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام بخشی آن ها ادامه دارد.

وی بیان نمود: بازسازی و نگهداری از بناهای تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و بر اساس اولویت بناهایی دارای موقعیت اضطراری بهسازی و بازسازی می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان را 400 اثر عنوان نمود و اضافه نمود: تا به امروز 200 اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده است.

یارمحمدی اظهار کرد: تا به امروز در بروجرد دو میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1668

به "سرانجام بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید