پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را تضعیف نموده است

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به انتشار متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش با همتای اوکراینی وی بیان کرد: متن منتشر شده کاخ سفید تأئید می نماید که رفتار ترامپ انسجام انتخابات آمریکا و امنیت ملی این کشور را تضعیف نموده است.

پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را تضعیف نموده است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص ادامه داد: رئیس جمهوری (ترامپ) کوشش نموده است تا بی قانونی را در امریکا به یک ارزش تبدیل کند و اکنون در حال صادر کردن آن به خارج از کشور است.

این درحالیست که وزارت دادگستری آمریکا ساعاتی پیش متن مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با همتای اوکراینی خود را منتشر کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در این باره خاطرنشان کرد که متن 5 صفحه ای نوشتاری این گفتگوی تلفنی را از طبقه بندی اطلاعاتی خارج نموده در وبگاه کاخ سفید نیز منتشر نموده است.

به گزارش رویترز، در این متن تعیین است که ترامپ از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواسته است تا به پرونده فرزند جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا نگاهی بیاندازد.

این در حالیست که بعضی از مقامات آمریکائی پیشتر اعلام نموده بودند که در صورتیکه ترامپ برای انجام تحقیقات درباره فرزند جو بایدن بر زلنسکی اعمال قدرت نموده باشد، باید مورد استیضاح قرار بگیرد.

شایان ذکر است، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چندی چیش شروع رسمی تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور را اعلام نموده بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که این مجلس آنالیز موضوع عزل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را شروع خواهد نمود.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت ترامپ امنیت ملی آمریکا را خدشه دار می نماید، اضافه نمود:رئیس جمهور اقرار نموده که از رئیس جمهور اوکراین خواسته است اقداماتی را به منفعت سیاسی وی انجام دهد. هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 425

به "پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را تضعیف نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را تضعیف نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید