یاری 1.25 میلیون دلاری بنیانگذار واتساپ و سیگنال به کتابخانه های امریکا

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکتوالیته-انجمن کتابخانه های امریکا (ALA) از شروع اختصاص برنامه های یاری هزینه به موسسات و کتابخانه ها در این کشور که شامل یاری هزینه 1.25 میلیون دلار می گردد به منظور کاهش خسارت های ناشی از همه گیری کرونا در امریکا اطلاع داد.

یاری 1.25 میلیون دلاری بنیانگذار واتساپ و سیگنال به کتابخانه های امریکا

انجمن اتحادیه کتابخانه های امریکا در بیانیه ای نوشت که مبلغ این یاری هزینه با یاری بنیاد Acton Family Giving که توسط تگان و برایان اکتون بنیان گذاران اپلیکیشن های واتساپ و سیگنال ایجاد شده جمع آوری شده که بنیاد خصوصی اندور ویلیام ملون نیز سهم قابل توجهی در این یاری هزینه داشته است.

تراس دی هال، مدیر اجرایی انجمن کتابخانه های امریکا می گوید این یاری هزینه در قدرانی از عملکرد کتابخانه ها در طی چند ماه اخیر بوده است که در ایجاد محتوا، برنامه ها و ارائه خدمات در دوران کرونا فوق العاده عمل نموده اند. خرسند هستیم که با ارائه این برنامه جدید یاری هزینه می توانیم شکاف بین آنچه کتابخانه ها در اختیار دارند و آنچه آن ها و کاربرانشان برای رشد و توسعه احتیاج دارند از میان برداریم.

این انجمن همچنین ابراز امیدواری نموده که سایر برنامه های دیگر یاریی برای کتابخانه ها در دست اقدام و اجرا است.

کاخ گنگره امریکا نیز اقدامات موثری را برای یاری به کتابخانه ها در نظر گرفته که شامل موافقت جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالت متحده برای اختصاص 200 میلیون دلار به موسسات مطالعات عمومی می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1606

به "یاری 1.25 میلیون دلاری بنیانگذار واتساپ و سیگنال به کتابخانه های امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 1.25 میلیون دلاری بنیانگذار واتساپ و سیگنال به کتابخانه های امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید