کی یف مدعی حمله بدافزاری روسیه به نیروی دریایی اوکراین شد

به گزارش مجله شرقیا، وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که هکرهای مرتبط با روسیه به وب سایت نیروهای دریایی این کشور حمله کردند و گزارش های جعلی در خصوص رزمایش های نظامی بین المللی موسوم به نسیم دریا 2021 منتشر کردند.

کی یف مدعی حمله بدافزاری روسیه به نیروی دریایی اوکراین شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بخش مطبوعاتی وزارت دفاع اوکراین اواخر روز آدینه در بیانیه ای بیان کرد که روسیه به طور هدفمند حملات سایبری را علیه اوکراین انجام می دهد.

در این گزارش ادعا شده است: ساختارهای اطلاعاتی و عملیات روانی منطقه نظامی جنوبی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با پشتیبانی از زیرمجموعه های سایبری مرکزی ، سازمان های اطلاعاتی و کل دستگاه تبلیغاتی کرملین در این اقدامات نقش دارند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع اوکراین، چندین حمله هکری و مداخله در کار نهادهای رسمی اوکراین و به ویژه وب سایت پورتال نیروی دریایی صورت گرفت. در نتیجه ، مواد و اسناد جعلی درباره رزمایش نسیم دریا-2021 در وب سایت ظاهر شد.

این گزارش می افزاید: اکنون تهدید رفع شده است و فعالیت وب سایت نیروی دریایی در مدت کوتاهی بازیابی خواهد شد.

کی یف پیشتر روسیه را به اسم عامل سازماندهی حملات سایبری به اسم بخشی از جنگ ترکیبی علیه اوکراین متهم نموده بود. روسیه این را انکار می نماید.

کی یف با وجود درخواست روسیه برای لغو رزمایش اواخر ماه ژوئن تمرینات نظامی با بیش از 30 کشور در دریای سیاه را شروع کرد.

روابط روسیه و ناتو از سال 2014 با روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین که قیام روس تبارها در شرق این کشور و الحاق کریمه به روسیه را در پی داشت تیره شده و دو طرف هر سال چند رزمایش برای قدرت نمایی در برابر یکدیگر برگزار می نمایند.

سال جاری هنگامی که روسیه نیروهای خود را در مرز اوکراین متمرکز کرد و هنوز بعضی از آنها به همراه تجهیزات خود به جای مانده اند ، تنش بین دو طرف دوباره افزایش یافت.

در طول تمرینات اوکراین و کشورهای ناتو در دریای سیاه ، روسیه هم آمادگی سیستم های دفاع هوایی خود را در کریمه آزمایش کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1757

به "کی یف مدعی حمله بدافزاری روسیه به نیروی دریایی اوکراین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی یف مدعی حمله بدافزاری روسیه به نیروی دریایی اوکراین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید