25 بازی رایگان برتر که همین حالا می توانید تجربه کنید

به گزارش مجله شرقیا، فهرست برترین بازی های رایگان ما روزهایتان را مملو از تفریح و ماجراجویی می نماید حتی وقتی که کیف پولتان عاری از اسکناس و تار عنکبوت زده است. بازی هایی که می توان در آنها بدون تراکنش اقتصادی پیشروی کرد روزبه روز بهتر و عظیم تر می شوند. صنعت بازی هم از روزهای اولیه تعبیه تراکنش های ناخوشایند درون بازی و لوت های ملالت انگیز فاصله بسیاری گرفته است.

25 بازی رایگان برتر که همین حالا می توانید تجربه کنید

ما در این مقاله فهرستی از برترین بازی های رایگان را آماده کردیم که تنها با اختصاص دادن ساعاتی چند از اوقات فراغتتان به آنها می توانید دستاوردهای رضایت بخشی کسب کنید. بسیاری از این بازی ها گزینه هایی را در اختیار بازیکنانی که می خواهند پول صرف آن نمایند می گذارند اما برای آن دسته از افرادی که می خواهند بدون پول خرج کردن بازی را تجربه نمایند مجازات یا محدودیتی صعب العبوری اعمال ننموده اند.

در اینجا می توانید بیست و پنج بازی رایگانی که از نظر ما بهتر از سایر همتایان خود هستند را مطالعه فرمایید و درباره نوع این بازی ها، پلتفرم هایی که بر روی آن در دسترس قرار دارند و دلایل ما را برای قراردادن این بازی ها در فهرست بدانید.

پس شما را دعوت می کنیم که با خیالی آسوده کارت بانکی تان را داخل کیف پولتان بگذارید و با ما همراه شوید.

25. Dragalia Lost

  • ژانر: اکشن نقش آفرینی
  • پلتفرم: اندروید، iOS

بازی Dragalia Lost اولین بازی موبایل نینتندو است که اسپین-آف یکی از فرنچایزهای محبوب و شناخته شده این کمپانی همانند Mario و Animal Crossing نیست.

در عوض در Dragalia Lost با داستانی تازه درباره یک قلمروی سقوط نموده و ماجراجویی هایی که به نبرد برای بازیابی دوباره این سرزمین منتهی می شود روبه رو هستیم. این بازی تمامی شاخصه های یک بازی موبایل رایگان را دارد:

مکانیک شانسی گاچا برای به دست آوردن قهرمانان و آیتم های کمیاب، نوار سلامت محدود و آیتم های بسیاری که احتیاجمند آپگرید هستند. اما سوای از کلیشه ها، گشت وگذار در سیاه چال ها و نبرد با باس ها سرگرم نماینده هستند و به شما این اجازه را می دهند که در لحظات سرانجامی مبارزه جاخالی حماسی داده و کار را بامهارت هایی قدرتمند به اتمام برسانید. علاوه بر این شما می توانید در تمام بخش های بازی با دوستانتان یا غریبه هایی که در کنار شما سرگرم انجام بازی هستند همکاری کنید.

24. Star Wars: The Old Republic

  • ژانر: MMORPG (بازی نقش آفرینی برخط چندنفره گسترده)
  • پلتفرم: رایانه شخصی

آیا هنوز ناراحتید که دستتان به بازی Star Wars: Knights of the Old Republic 3 نرسیده است؟ خوب دیگر نگران نباشید زیرا به جای آن می توانید به سراغ بازی Star Wars: The Old Republic رفته تا این فقدان را جبران کنید. بله بازی در سبک برخط چندنفره گسترده MMO است اما اگر بازی کردن با دیگران به مذاقتان خوش نمی آید به طور کامل این بخش ها را نادیده گرفته و بر روی پیشروی داستان شخصیتتان تمرکز کنید.

مضاف بر این، هر نوع کلاس در بازی داستان مختص به خود همراه با انتخاب های سرنوشت ساز الهام گرفته از بازی Knights of the Old Republic را دارد پس اگر هنوز بارقه ای از طرفداری سری جنگ ستارگان در قلبتان شعله ور به جای مانده بازی SWTOR شما را برای مدت مدیدی راضی نگه می دارد.

23. Pinball FX3

  • ژانر: شبیه ساز پین بال
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سوییچ

فکر نکنم احتیاجی به شرح باشد چرا پین بال در این فهرست واقع شده است. همه پین بال را دوست دارند. این بازی بر روی تراکنش هایی درون برنامه ای سوار است خصوصاً اگر بخواهید میز فیلم، سریال یا بازی موردعلاقه خود را در آن بخرید اما درصورتی که برنامه ای برای پول خرج کردن ندارید بازی یک میز در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن بهره ببرید.

باید معترف شد که میز خوبی هم هست. چه شما یک پین بال باز حرفه ای باشید، چه آن دسته افرادی که وقت خود را صرف بازی Space Cadet می کردند که همراه نسخه های پیشین ویندوز عرضه می شد ضمانت می کنیم که حداقل چند ساعت سرگرم این بازی خواهید بود و اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

22. Smite

  • ژانر: MOBA (میدان جنگ برخط چندنفره)
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سوییچ

شاید دلتان نخواهد مهره ای بی نام ونشان در ماشین عظیم League of Legends باشید. شاید دوتا 2 با سختی که زبانزد خاص و عام است شما را می ترساند اما بااین وجود دلتان می خواهد یک بازی خوب موبا را تجربه کنید. پیشنهاد ما به شما بازی Smite است. یک بازی شخص سوم چندنفره که به مجادله میان خدایان و شخصیت های افسانه ای می پردازد.

جامعه طرفداری بازی کوچک و خودمانی است اما به قدری عظیم است که سرورهای آن را پر کند. علاوه بر این بازی به طور مرتب و سریع باشخصیت ها و نقشه های تازه آپدیت می شود. Smite رایگان است اما با هزینه حدود سی دلار می توانید بسته Ultimate Gods را بخرید که به شما امکان دسترسی به تمامی جنگجویان و آپدیت های بازی در آینده را می دهد.

21. Runescape

  • ژانر: MMORPG (بازی نقش آفرینی برخط چندنفره گسترده)
  • پلتفرم: رایانه شخصی

قطعاً دلایل خوبی برای آنکه چرا این بازی قدیمی هنوز هم از محبوبیت برخوردار است وجود دارد. رون اسکیپ بی شک یکی از عظیم ترین و برترین MMORPGهایی است که تا به امروز ساخته شده و سوای آپدیت های متناوب، دنیای دائماً در حال تحول و وسیع به بازیکنان ارائه می دهد.

چالش های موجود در بازی بسته به نوع علاقه تان در هر طیف و سبکی پیدا می شوند و شما می توانید چالش موردعلاقه تان را انتخاب نموده و به سرعت مشغول نبرد، رقابت و شرکت در مأموریت ها و مینی گیم های مختلف شوید. در سرانجام، هر فعالیتی که در رون اسکیپ انجام دهید بی شک سرگرمتان خواهد نمود و بی شک با افرادی که علایق شما را به اشتراک دارند در این راه دیدار می کنید.

20. World of Tanks

  • ژانر: شبیه ساز نبرد تانک ها
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360

اگر تصور مورد هدف واقع شدن هجمه بی سرانجامی لیزرهای نوجوانان استثنایی در بازی Call of Duty برایتان به سان یک کابوس است شاید World of Tanks جای بهتری برای شما باشد.

این بازی بر روی استراتژی، رودست زدن به حریفان و شخصی سازی کردن تانکتان با تجهیزاتی که با سبک بازی تان همخوانی دارد تاکید بسیار دارد. اغلب اوقات، یک حمله برنامه ریزی شده در برابر یک حمله بی برنامه و سرهم بندی شده به پیروزی می رسد پس برای بازیکنان حرفه ای که در پی ویرانی به بار آوردن استراتژیک هستند این بازی را توصیه می کنیم.

19. Fallout Shelter

  • ژانر: شبیه ساز
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، سوییچ، ایکس باکس وان، iOS، اندروید

Fallout Shelter می توانست به سادگی به جمع بازی های فراموش شدنی مرتبط به یک فرنچایز عظیم بپیوندد اما بتسدا کار خوبی در حفظ کیفیت بازی و جامعه طرفداری آن از زمان معرفی غافل گیرانه بازی در میانه مرنام E3 انجام داده است.

کاربران اندروید و iOS می توانند پناهگاه مرگ متعلق به خود را کنترل نمایند و با زندگی ساکنین بی خبر از همه جای آن بازی نمایند. آنها را به منطقه ها برهوت بفرستند تا زندگی خود را فدای دفاع از پناهگاه بازیکن در برابر مهاجمین نمایند. البته همه چیز به بازی با جان مردم نمی گذرد و انتظار می رود برای کسب رضایت و خشنودی ساکنین پناهگاه برای آنها منابع بیشتر و بهتر تهیه و با افزایش جمعیت اتاق های بیشتری بسازید.

18. Paladins

  • ژانر: شوتر چندنفره
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، سوییچ، ایکس باکس وان

رنگارنگ، شاد و سرشار از صدای رگبار گلوله ها و نقشه های کارتونی، پالادینز به طور خلاصه بازی اورواچ Overwatch در قرون وسطی در یک دنیا فانتزی است. با این تفاوت که به دلایلی نامعلوم در آن از سلاح های گرم استفاده می شود. تمامی نقشه ها، از معابد صحرایی گرفته تا قلعه های یخزده، سبک و طراحی سنتی دارند. علاوه بر این گیم پلی بازی پرجنب وجوش اما سرگرم نماینده است.

علاوه بر این، در عوض آنکه به این سو و آن سو بدوید یک اسب جنگی در اختیارتان قرار می گیرد که با یاری آن نقشه را درنوردید تا حس و ابهت یک قهرمان واقعی بودن را تجربه کنید. در آغاز بازی از میان چند گزینه قابل دسترس می توانید شخصیت موردعلاقه خود را انتخاب کنید که با هر نقشی که بخواهید در این رقابت های دیوانه وار برعهده بگیرید ممانعتی ندارد.

17. Dota 2

  • ژانر: MOBA (موبا)
  • پلتفرم: رایانه شخصی

یکی از محبوب ترین بازی های رایگان در دسترس بر روی رایانه های شخصی بازی دوتا 2 است که سبک نبرد در آرنا یا به عبارت دیگر موبا دارد. این بازی بعلاوه منبع درآمدی برای بازیکنان حرفه ای است.

دوتا 2 اما تنها در انحصار طرفداران پروپاقرص آن یا گیمرهای حرفه ای نیست. شما هم می توانید به سراغ فروم های استیم رفته تعدادی مقاله راهنما بخوانید، با تعدادی از بازیکنان صحبت کنید و سپس دوستانتان را وادار کنید به شما یاری نمایند وارد دنیا این بازی موبا و یکی از عظیم ترین بازی های رایانه ای تاریخ شوید. در مدت زمان بسیار کوتاهی متوجه خواهید شد چرا این بازی در فهرست برترین بازی های رایگان ما جای گرفته است.

16. EVE: Online

  • ژانر: شبیه ساز
  • پلتفرم: رایانه شخصی

این بازی MMO ساخت استودیوی CCP Games به لطف سیستم آلفا کلون های خود تجربه ای همه جانبه، وسیع و فضایی برای بازیکنان به صورت رایگان فراهم نموده است.

EVE: Online مانند نسخه آزمایشی نامحدودی است که در بازی هایی شبیه دنیای وارکرفت World of Warcraft دیده می شود که به شما دسترسی کامل به حفاری، دزدی، ساخت وساز، مبادله، گشت وگذار و نبرد می دهد اما بعضی از مهارت ها را پشت دیوار تراکنش های اقتصادی ماهانه پنهان نموده است. بااین حال محتویات رایگان فراوانی در دسترس همگان واقع شده است که ارزش آن را دارد در اوقات فراغت خود به انجام آنها بپردازید.

15. Dwarf Fortress

  • ژانر: شبیه ساز
  • پلتفرم: رایانه شخصی

بازی Dwarf Fortress تماماً رایگان است بدین معنی که هیچ تراکنش درون برنامه ای در آن وجود ندارد مگر آنکه یاری اقتصادی انتخابی به تیم سازنده دونفره آن را تراکنش در نظر بگیرید.

در بازی تهاجم های غافلگیرانه به وسیله هیولاها و آبخیزهای مخفی وجود دارد که در کمین نشسته اند تا تمامی قلعه شما را با یک ضربه اشتباه کلنگ به زیر آب ببرند. عادت کردن به گیم پلی بازی اندکی زمان می برد زیرا به ندرت بازی دیگری مشابه آن پیدا می شود. بااین حال تعدادی از بسته های آغاز نماینده موجود یاری حال خوبی برای تازه واردان به حساب می آیند.

وقتی که در روتین بازی جا افتادید و توانستید به کوتوله هایتان مانند آب خوردن دستور بدهید چگونه پناهگاهایشان را برای اجتناب از سرمازدگی و دنیا سرسخت بالای سرشان بسازند احتمال آنکه دست از بازی بکشید اندک است. حتی اگر هیولاها سروکله شان پیدا شود تا آنچه را که ساخته اید به ویرانی بکشانند.

14. Bombergrounds: Battle Royale

  • ژانر: بتل رویال
  • پلتفرم: رایانه شخصی، اندروید، iOS

ترکیب بعضی بازی ها گاهی اوقات ثمره ای باورنکردنی به ارمغان می آورد. قراردادن گیم پلی بازی Bomberman در کنار تجملات ژانر بتل رویال به قرار گرفتن این بازی در فهرست برترین بازی های رایگان ما منتهی شد.

بازی Bombergrounds را می توان به اختصار این طور توصیف کرد: شما و بیست و چهار بازیکن دیگر بر روی یک میدان نبرد ظاهر می شوید و فردی که در سرانجام از انفجار بمب ها جان سالم به در ببرد پیروز رقابت خواهد بود. درست مانند بمبرمن های قدیمی، نیمی از دفعاتی که می میرید احتمالاً از صدقه سری بمب هایی است که با دست خودتان ساخته اید اما این مسئله چندان شرایط را برایتان سخت نمی نماید زیرا پس از شکست خوردن می توانید به سرعت وارد رقابتی تازه شده و کار خود را دوباره از سر بگیرید.

علاوه بر این شما قابلیت حضور در بازی را در نقش خرس ها، گربه ها، خرگوش ها و پانداهای بامزه دارید و اگر به میزان کافی وقت صرف بازی کنید گزینه های بیشتری در این بخش هم برایتان قابل استفاده می شود.

13. Counter-Strike: GO

  • ژانر: شوتر شخص اول
  • پلتفرم: رایانه شخصی

کانتر استرایک: تهاجم دنیای سال هاست که در عرصه بازی های ویدیویی حضوری پررنگ دارد اما تنها در چند سال گذشته به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار گرفته است.

در همان آپدیتی که قیمت بازی را از میان برداشت، حالت منطقه خطر Danger Zone افزوده شد. منطقه خطر الهام گرفته از سبک بتل رویال هجده بازیکن را به یک نقشه باز می فرستد که در آن پول و تجهیزات متنوع به صورت برنامه ریزی شده ظاهر می شوند. اگر به سبک بتل رویال علاقه ندارید سایر بخش های شناخته شده و محبوب کانتر استرایک به صورت رایگان در دسترس واقع شده است. در این بخش ها می توانید هرچقدر دلتان می خواهد نارنجک پرتاب کنید، با چاقو به این سووآن سو بدوید و روی جعبه ها بالا و پایین بپرید. همه چیز برای شما مهیاست و رایگان … البته تا وقتی که اسیر وسوسه نشده و برای پوسته های سلاح های مختلف دست به جیب نشوید.

12. Hearthstone: Heroes of Warcraft

  • ژانر: بازی جمع آوری کارت
  • پلتفرم: رایانه شخصی، iOS، اندروید

اگر با بازی هایی مانند Magic: The Gathering و Pokemon عظیم شده باشید بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft درست مانند بازی های موردعلاقه کودکی تان است. منتها این بار احتیاجی به پرکردن طبقات کتابخانه تان با آلبوم های حاوی کارت هایی که برای جمع آوری شان سال ها وقت صرف نموده اید ندارید.

Hearthstone از سیستم آشنای مانا استفاده می نماید که از آن برای احضار موجودات و خواندن وردهای جادویی استفاده می شود با این تفاوت که در هر دور یک واحد اضافه مانا در اختیار بازیکنان قرار می گیرد. همین مسئله خو گرفتن با بازی را بسیار آسان تر و سریع تر می نماید زیرا در این حالت می توانید بر روی استراتژی محوری کارت هایتان تمرکز کنید و نگران اشغال کردن فضای بیش از حد نباشید. Hearthstone از آن دست بازی هاست که به سادگی می تواند راه خود را از فهرست بازی های یک دست دیگر بازی می کنم و تمام به فهرست بازی هایی که یک سره تا صبح سرگرمشان بودم باز کند.

11. Path of Exile

  • ژانر: اکشن نقش آفرینی
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

تعداد انگشت شماری بازی های نقش آفرینی از صندلی اگر از دیابلو خسته شدی این جایگزین خوبی است فراتر می فرایند. بازی Path of Exile یکی از این استثنائات است.

حتی اگر این بازی رایگان نبود در کیفیت آن تغییری ایجاد نمی شد. این بازی چندین شاخصه ژانر نقش آفرینی را بهبود می بخشد و درعین حال سطحی گیج نماینده از شخصی سازی را در اختیار بازیکن می گذارد که دستیابی به آنها به وسیله درختواره مهارت ها و جواهرات تغییر مهارت میسر شده است. طبیعتاً، انجام بازی با دوستانتان تجربه ای به مراتب بهتر رقم می زند و اقناع آنها برای ملحق شدن به شما وقتی پای پول در میان نباشد بسیار راحت تر است.

اگر مجبور به مطالعه مقالات راهنمای بازی شدید احساس شرمندگی نکنید زیرا سردرآوردن از گزینه های شخصی سازی داخل بازی می توانند برای کسانی که با آن آشنایی ندارند سخت باشد.

10. Brawlhalla

  • ژانر: پلتفرمر (سکو بازی) مبارزه ای
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سوییچ

آیا از بازی Super Smash Bros. خوشتان می آید؟ اگر جوابتان به این سؤال مثبت است به شما بازی Brawlhalla را پیشنهاد می کنیم.

این بازی شاید شخصیت های شناخته شده و دوست داشتنی بازی های مبارزه ای نینتندو را نداشته باشد اما رویکرد ساده و دلپسند سبک اکشن رقابتی محبت آمیز را دنبال می نماید که هم برای بازیکنان معمولی و هم برای بازیکنانی که از چالش و رقابت لذت می برند مناسب است. سیستم گیم پلی بازی هم از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است. تمامی بازیکنان به شش شخصیت به صورت رایگان دسترسی دارند و شخصیت های دیگر را می توان به وسیله پرداخت درون بازی و یا استفاده از ارز مختص به بازی خریداری کرد.

9. Dauntless

  • ژانر: شکارچی هیولای چندنفره
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4

اگر تا به امروز تجربه بازی های چندنفره شکار هیولای دیگری مانند سری مانستر هانتر Monster Hunter را نداشته اید، بازی Dauntless برترین راه قدم گذاشتن در این جهت است.

هسته گیم پلی را شکار هیولاها و سپس استفاده از اجزای بدنشان برای ساخت لباس و تجهیزات تشکیل می دهد که از آنها برای شکار هیولاهای عظیم تر استفاده می کنید اما بازی این امر را با تعبیه سیستم هایی ساده و قابل درک و تجربه آنلاین چندنفره روان، لذت بخش و سرگرم نماینده می نماید. رسیدن به درجه استادی هر یک از سبک سلاح های موجود در بازی هرکدام به شما حس تجربه بازی ای کاملاً متفاوت می دهد زیرا هر یک ویژگی های خاص خود را دارند که می توانید به آنها سیطره کامل پیدا کنید.

بهتر از موارد فوق، قابلیت کراس پلی روان بازی است که به شما اجازه می دهد با دوستانتان بدون محدودیت پلتفرم به شکار هیولاهای عظیم و کوچک بپردازید.

8. Valorant

  • ژانر: شوتر تاکتیکی
  • پلتفرم: رایانه شخصی

بازی شوتری ساخته شده به وسیله سازندگان بازی محبوب League of Legends، قهرمانان الهام گرفته از اورواچ را باقدرت های عجیب و شخصیت هایی به یادماندنی تلفیق نموده و بازی چندنفره ای به سبک کانتر استرایک ارائه می نماید.

در ولورنت آگاهی از جزئیات نقشه ها و لوکیشن های مختلف به میزان چگونگی و برترین زمان استفاده از قدرت هایتان بر روی تیم دشمن از اهمیت برخوردار است. به محض آغاز بازی به تعدادی از قهرمانان ولورنت دسترسی پیدا خواهید کرد و می توانید در ادامه با به سرانجام رساندن قراردادها و یا پرداخت مبلغی معین این قهرمانان را به تیم خود اضافه کنید.

علاوه بر این، امکانات شخصی سازی متنوعی در اختیار بازیکنان هم قرار گرفته اما همواره امکان صرف نظر از تجملات و لذت بردن از گیم پلی کارآمد بازی وجود دارد.

7. Final Fantasy 14 Online

  • ژانر: MMORPG
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

چه طرف دار سری فاینال فانتزی باشید چه نباشید، یا یکی از بازیکنان حرفه ای دنیای وارکرفت WoW باشید که در پی تفریح تازه می شود و یا تنها علاقه مند به داستان سرایی عالی و دنیا های مسحورنماینده، حتماً پیشنهاد می کنیم بازی فاینال فانتزی 14 را امتحان کنید.

با اینکه تمامی بخش های بازی رایگان نیست، محتویات A Realm Reborn و اولین بسته الحاقی بازی به صورت رایگان آزمایشی با محدودیت های ناچیز در دسترس واقع شده است. این فقدان محدودیت شامل نبود بازه زمانی خاص و احتیاج به عضویت می شود پس می توانید سرفرصت از داستانی که بازی روایت گر آن است لذت ببرید.

البته اگر در سرانجام دست به جیب شدید تا سایر محتویات بازی را بخرید ما را سرزنش نکنید. این مسئله شاید شما را به تردید وادارد یا حتی از تجربه بازی منصرف کند اگر چنین است به شما اطمینان می دهیم تمام کردن محتویات رایگان بازی در سریع ترین شرایط حداقل ساعت ها به طول می انجامد.

6. Call of Duty Warzone

  • ژانر: بتل رویال
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

Call of Duty Warzone بازی ندای وظیفه: وارزون اولین کوشش فرنچایز کال آف دیوتی در سبک بتل رویال نیست اما قطعاً برترین آنهاست. از همین رو صندلی ششم را در فهرست ما از آن خود نموده است.

وازون با اینکه ذاتاً به بازی های Call of Duty: Modern Warfare و سپس Black Ops: Cold War مرتبط است می توان آن را به طور کاملاً رایگان بر روی پلتفرم های پشتیبانی شده بازی کرد. حالت های اصلی بازی به شما اجازه می دهند وارد نقشه های به یادماندنی فرنچایز کال آف دیوتی شده در پی غنائم جنگی بگردید و در کنار دوستانتان به مبارزه بپردازید.

قابلیت Loadout Drop به شما اجازه می دهد تجهیزات موردعلاقه تان را از بخش استاندارد چندنفره به حالت های دیگر آورده و در گولاگ فرصت آن را پیدا می کنید که پس از شکست خوردن باری دیگر به میدان نبرد بازگردید. وارزون ترکیبی پیروز و هوشمندانه از کال آف دیوتی و ژانر بتل رویال است و احتیاجی نیست که طرفدار هیچ یک از این دو باشید تا بتوانید از بازی لذت ببرید.

5. Apex Legends

  • ژانر: بتل رویال
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

ایپکس لجندز بازی روان و مجذوب کننده در سبک بتل رویال از تیم سازنده تایتان فال 2 است.

علاوه بر مکانیک های شوتر تعبیه شده به وسیله Respawn Entertainment، بازی بعلاوه به گونه ای طراحی شده که ژانر بتل رویال را با کاهش مدت زمان میان رقابت ها و سیستم هوشمند تتازه قوا respawn به سوی مدرهمه شدن پیش ببرد.

علاوه بر موارد فوق، شخصیت های طراحی شده برای بازی از مجذوب کننده ترین و رنگارنگ ترین شخصیت هایی هستند که در طی چند سال اخیر دربازی های این سبک دیده ایم با قابلیت هایی که به راحتی آنها را از همدیگر متمایز نموده و درعین حال هسته شوتر بازی را به خوبی حفظ می نماید. تا به امروز بازی های بتل رویال بسیاری ساخته شده اند که هر کدام نقاط قوت خود را دارند اما اگر در پی یک بازی روان شوتر اکشن هستید گزینه ای بهتر از ایپکس نخواهید یافت.

4. Destiny 2: New Light

  • ژانر: شوتر آنلاین
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

تمامی بخش های سرنوشت 2 (Destiny 2)رایگان نیست اما امکان تجربه محتویات قدیمی تر بازی به صورت مجانی ممکن است. البته باید گفت که شرح دقیق آنکه کدام بخش های بازی Destiny 2: New Light در دسترس همگان است و کدام بخش ها باید خریداری شوند در چهارچوب این مقاله نمی گنجد.

اما نگذارید این مسئله باعث شود از بازی صرف نظر کنید زیرا سرنوشت 2 علی رغم سه ساله بودنش هنوز هم یکی از برترین تجربیات شوتر اکشن را به بازیکنان می دهد و نیو لایت می تواند زمینه میسر شدن آن را برای شما فراهم کند.

تمامی مراحل بازی را به صورت تک نفره یا چندنفره قابل بازی هستند، علاوه بر این، فعالیت های Crucible PvP و دنیا بازی در بخش های Patrol هم در دسترس عموم قرار دارند. برای دستیابی به آخرین تجهیزات و فعالیت های بازی باید مبلغ معینی پرداخت کنید اما در صورت آغاز بازی تا تکمیل محتویات رایگان و رسیدن به آخرین فعالیت های بازی باید ساعات فراوانی را به انجام بازی اختصاص دهید.

3. Genshin Impact

  • ژانر: ماجراجویی دنیا باز
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، اندروید، iOS

دنیای آزاد و گسترده با منظره ها چشم نواز، دشمنانی که شکست دادن آنها کار ساده ای نیست و شخصیت های تازهی که می توان با آنها متحد شد همگی دست به دست هم داده اند تا گنشین ایمپکت را به رده سوم این مقاله برسانند.

در این بازی از فضاهای باز و عناصر پیروز The Legend of Zelda: Breath of the Wild استفاده شده و آنها را با یک سیستم مبارزه روان و رضایت بخش درهم آمیخته که معیناً از اکشن در مدیوم انیمه الهام گرفته است. البته باید در نظر داشت که عناصر گاچای بازی در صورت بی احتیاطی می توانند حساب بانکی تان را به سرعت خالی نمایند خصوصاً اگر چشمتان دنبال شخصیت ها یا تجهیزات خاصی باشد که به طور رایگان در دسترس نیستند. خوشبختانه تراکنش های درون بازی را می توان به راحتی نادیده گرفت و بر روی انجام مراحل و حالت های مختلف بازی با تیمتان تمرکز کرد.

2. Warframe

  • ژانر: اکشن آنلاین
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، سوییچ، ایکس باکس وان

بازی های آنلاینی که طول عمرشان به پنج سال یا بیشتر می رسد به ندرت پیدا می شوند اما وارفریم یک تفاوت اساسی با همتایان کهن سال خود دارد:

هنوز پتانسیل کامل آن شکوفا نشده است. در این بازیِ متشکل از نینجاهای فضایی عجیب وغریب و دشمنان عجیب تر تنها جای رشد و پیشرفت دیده می شود. در آغاز با افزایش تنوع راهروهای تصادفی ساخته شده، سپس با دنیا های باز تازه برای گشت وگذار و اکنون نبردهای فضاپیما با فضاپیما که در آن تمامی سبک های مبارزه در وارفریم مورداستفاده قرار می گیرد.

وارفریم یکی از سرگرم نماینده ترین بازی های رایگان این روزها به شمار میرود. البته اگر نگذارید بخش های آغازین بازی بعد از اتمام بخش آموزشی، جایی که شما هنوز سعی در یادگیری سیستم بازی دارید شما را از آن زده کند.

1. Fortnite

  • ژانر: بتل رویال
  • پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، سوییچ، ایکس باکس وان، iOS، اندروید

اگر تابه حال نام فورت نایت به گوشتان نخورده واقعاً جای تعجب و تامل دارد. بخش بازیکن در برابر بازیکن صد نفره اپیک گیمز بر روی هر پلتفرمی که به فکر می رسد به صورت رایگان در دسترس واقع شده است و همین مسئله بازی را تبدیل به یک پلتفرم فرهنگی اجتماعی نموده است.

فورت نایت به صندلیی برای اجرای موسیقی، نمایش تریلر و دورهمی مجازی برای بازیکنان و علاقه مندان در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. علاوه بر بخش بازیکن در برابر بازیکن، حالت رایگان Creative mode، بخش چندنفره پولی، حالت آزمایشی Save the World و بخش Party Royale در این بازی هم وجود دارند. اما قلب تپنده جالوت فورت نایت را بخش بتل رویال آن شکل می دهد. اگر برای آغاز در حالت بتل رویال به یاری احتیاج دارید می توانید از ویدئوها و مقاله های راهنما که تعداد بی شماری از آنها تا به امروز ساخته و نوشته شده بهره ببرید.

منبع: Gamesradar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1781

به "25 بازی رایگان برتر که همین حالا می توانید تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 بازی رایگان برتر که همین حالا می توانید تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید