3700 نفر از بانک امانات تجهیزات پزشکی گنبدکاووس بهره برده اند

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، اصغر نودهی عصر دوشنبه در نشست خبری که به منظور آماده سازی تجهیزات پزشکی امانات شهرهای مختلف توسط خیرگنبدی برگزار گردید، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک موسسه خدمات رسان برای افراد آسیب دیده در بلایای طبیعی و غیرطبیعی بوده و رسالت آن تسکین آلام بشری است.

3700 نفر از بانک امانات تجهیزات پزشکی گنبدکاووس بهره برده اند

وی اضافه نمود: جمعیت هلال احمر حلقه اتصال توان توانمندان به احتیاج احتیاجمندان بوده و کوشش می نماید این کار را به بهترین نحو به انجام برساند.

نودهی با اشاره به تشکیل نخستین بانک امانات تجهیزات پزشکی در گنبدکاووس اظهار کرد: این بانک امانات تجهیزات پزشکی به پیشنهاد شخص حاج محمد شهرکی در سال 94 راه اندازی شد و تاکنون سه هزار و 700 نفر از نقاط مختلف استان از این بانک امانات بهره برده اند.

وی توضیح داد: تاکنون مرکز امانات تجهیزات پزشکی توسط این خیرگنبدی در 6 استان و هفت مرکز از جمله، سیستان و بلوچستان (دو مرکز)، مازندران، گلستان (دو مرکز)، خراسان رضوی و کرمانشاه راه اندازی شده است و به پیشنهاد خود آقای شهرکی در تمامی استان های کشور این مراکز راه اندازی می گردد.

نودهی ادامه داد: در حال حاضر 12 ست برای 12 مرکز در استان های خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، ایلام، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، اصفهان و کردستان تهیه شده که در اولین فرصت به این استان ها ارسال می گردد.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس توضیح داد: این ست تجهیزات پزشکی مانند عصا، تشک مواج، واکر، فوتوتراپی، ساکشن، کپسول اکسیژن بوده و هزینه تهیه این تجهیزات برای 31 استان حدود چهار میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 169

به "3700 نفر از بانک امانات تجهیزات پزشکی گنبدکاووس بهره برده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3700 نفر از بانک امانات تجهیزات پزشکی گنبدکاووس بهره برده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید