83 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در قالب 700 طرح در اردبیل پرداخت شد

به گزارش مجله شرقیا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طی امسال بیش از 83 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 700 طرح سرمایه گذاری از محل اعتبارات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد.

83 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در قالب 700 طرح در اردبیل پرداخت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛قاسم رحیمی در نشست با کارفرمایان گفت: با حمایت استاندار اردبیل در کنارحل مشکلاتواحدهای تولیدی، جامعه کارگری نیز با کمترین دغدغه روبه رو بودند بهطوری که با تأمین منابع مورد احتیاج بخشی از آسیب کرونا برطرف شده است.وی توضیح داد: در امسال و در چهار حوزهاداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات خود را به متقاضیان و افرادواجد شرایط پرداخت می نماید که انتظار می رود با این منابع حمایت و همراهیمجموعه های تولیدی و کارگری استان را ببینیم.

پرداخت بیش از 83 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 700 طرح

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: در بحث اشتغال پایدارروستایی، در امسال بیش از 83 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 700 طرحپرداخت شده که چهار بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی، بانک کشاورزی و پستبانک پرداختی های خود را انجام دادند.

رحیمی اضافه نمود: از سال 97 منابع اشتغال پایدارروستایی در حال پرداخت است که در این مدت بیش از 320 میلیارد تومانپرداختی به متقاضیان را شاهد بودیم که این تسهیلات با بهره چهار، شش و 10درصد برای ساکنان مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشانکرد: در حوزه تسهیلات پرداختی برای آسیب دیدگان کرونا نیز با توجه به شرایطکشور، منابعی به استان اختصاص یافته که توسط 14 بانک از تابستان امسال اینمنابع در حال پرداخت است که سهمیه استان 260 میلیارد تومان است.

پرداخت 16 میلیون تومان تسهیلات کم بهره به فعالان حوزه گردشگری به ازای هر نفر شاغل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اضافه نمود: از این مبلغ تا به امروز168 میلیارد تومان تسهیلات در 14 رسته فعالیت برای بانک ها معرفی شده کهپرداختی در حدود 101 میلیارد تومان در این بخش بوده است.

وی اعلام کرد: این پرداختی ها برای صاحبان مشاغل حوزه گردشگری به ویژه هتل داران ادامه دارد و به ازای هر نفر شاغلدر این واحدها 16 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می گردد.

رحیمی ادامه داد: بانک های عامل از طریقتسهیلات منابع داخلی خود پرداختی هایی را انجام دادند که ما در استان بامعرفی 13 هزار طرح برای 14 بانک پیروز شدیم تا تسهیلات مورد احتیاج آنها را بهموقع پرداخت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل درادامه سخنان خود اظهار کرد: در قالب امضای تفاهمنامه با صندوق کارآفرینیامید، تسهیلات خوبی نیز در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک در حالانجام است که 79 میلیارد تومان از این منابع به عنوان سهمیه استان در نظرگرفته شده که برای 88 طرح 49 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت 3.5 میلیارد تومان منابع برای مشاغل خانگی

رحیمی توضیح داد: در حوزه حمایت از مشاغل روستایی و همچنین بخش حمل و نقل،تفاهمنامه کشوری در پرداخت تسهیلات وجود دارد که تا سقف 50 میلیارد توماندر هر حوزه قابل پرداخت خواهد بود.

وی در خصوص تسهیلات کم بهره در حوزه مشاغلخانگی نیز گفت: هر چند در امسال پرداخت تسهیلات در این بخش کم رونق شدهاما از 5.5 میلیارد تومان سهمیه استان در امسال تا به امروز 3.5 میلیارد تومانمنابع برای مشاغل خانگی پرداخت شده که شامل 219 نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیلاضافه نمود: پرداخت تسهیلات در مجموع توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعیدر 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد مناسبی پیدا نموده به طوری که 200میلیارد تومان منابع پرداخت شده که این رقم در سال گذشته در حدود 150میلیارد تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1428

به "83 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در قالب 700 طرح در اردبیل پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "83 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در قالب 700 طرح در اردبیل پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید