IBM از توسعه فناوری های تشخیص چهره دست کشید

به گزارش مجله شرقیا، مدیرعامل IBM، ارویند کریشنا در نامه ای به کنگره اعلام نموده که این شرکت عرضه نرم افزارهای تشخیص یا تحلیل چهره را متوقف می نماید و از تحقیق و توسعه در این بخش دست می کشد.

IBM از توسعه فناوری های تشخیص چهره دست کشید

در این نامه نوشته شده:

IBM قاطعانه مخالف استفاده از هر نوع فناوری از جمله تشخیص چهره برای نظارت جمعی، ایجاد پروفایل بر اساس نژاد، نقض حقوق و آزادی های انسان یا اهداف دیگری است که با ارزش های ما و اصول اعتماد و شفافیت مطابقت ندارد. به اعتقاد ما، اکنون زمان گفتگوی ملی در خصوص این است که چگونه فناوری تشخیص چهره توسط آژانس های قانونی مورد استفاده قرار بگیرد.

نرم افزارهای تشخیص چهره به لطف هوش مصنوعی در یک دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند. در مقابل از آنجایی که این نرم افزارها اغلب توسط شرکت های خصوصی توسعه پیدا می نمایند، معمولا از مسائل نژادی بهره می برند که سوءاستفاده دستگاه های قانونی را در پی دارد. علاوه بر این، فناوری تشخیص چهره متهم به نقض حریم شخصی افراد است.

آمازون یکی از شرکت هایی است که نرم افزار تشخیص چهره به سازمان های اجرای قانون می فروشد. این برنامه که Rokognition نام دارد، به علت دقت پایین تا به امروز چندین بار مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی دیگر از شرکت های فعال در این حوزه، Clearview AI نام دارد که از اوایل امسال میلادی تحت نظر است چرا که فناوری توسعه یافته توسط این شرکت از 3 میلیارد تصویر استفاده می نماید و در اختیار شمار بالایی از شرکت های خصوصی و سازمان های قانونی واقع شده است.

شرکت IBM برای برطرف مشکل تعصب در فناوری تشخیص چهره خود، اطلاعات عمومی در سال 2018 منتشر کرد اما در ژانویه 2019 معین شد که این شرکت در حال آنالیز اطلاعات با استفاده از 1 میلیون تصویر فلیکر بدون اجازه افراد است، البته این تصاویر با مجوز منتشر شده بودند.

کریشنا در نامه خود از اصلاحات در پلیس حمایت و اعلام نموده که بیشتر پرونده های سوءرفتار نیروهای پلیس باید تحت نظارت دادگاه فدرال قرار بگیرند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1066

به "IBM از توسعه فناوری های تشخیص چهره دست کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "IBM از توسعه فناوری های تشخیص چهره دست کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید