آخرین قیمت پیاز از مزرعه تا میادین ، هر کیلو پیاز چند شد؟

به گزارش مجله شرقیا، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به مساعد شدن هوا و ازدیاد عرضه، قیمت هرکیلو پیاز 20 درصد کاهش یافته است.

آخرین قیمت پیاز از مزرعه تا میادین ، هر کیلو پیاز چند شد؟

به گزارش خبرنگاران، مصطفی دارایی نژاد افزود: بنابر وعده قبلی مبنی بر کاهش قیمت پیاز ظرف 10 روز آینده، خوشبختانه این امر محقق شد.

او قیمت هرکیلو پیاز درشت سفید در میدان مرکزی 14 هزارتومان و پیاز ریز 15 تا 17 هزارتومان گفت و گفت: با مساعد شدن هوا و ازدیاد عرضه، قیمت هرکیلو پیاز مجدد 20 درصد کاهش یافته است.

دارایی نژاد ادامه داد: طبق پیش بینی های قبلی قرار بود قیمت هرکیلو پیاز تا 20 اسفند به 15 تا 16 هزارتومان برساند که خوشبختانه این امر چندروز زودتر محقق شد.

او با بیان اینکه برداشت کشت دوم پیاز جیرفت در حال انجام است، گفت: هم اکنون قیمت هرکیلو پیاز سرمزرعه در جیرفت 12 هزارتومان و با احتساب افت و حمل 14 تا 15 هزارتومان است که پیش بینی می شود تا هفته آینده مجدد قیمت 5 درصد دیگر کاهش یابد.

دارایی نژاد اظهار کرد: شب گذشته ورودی پیاز در میدان مرکزی 3 هزار و 100 تن بود که 2 هزارتن آن فروش رفته و 1100 تن در میدان مرکزی به سبب نبود تقاضا مانده است.

او گفت: با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت هرکیلو پیاز در میادین تره بار با کاهش 900 تومانی برای مصرف کننده به 15 هزارتومان رسیده است.

دارایی نژاد با بیان اینکه کمبودی در عرضه پیاز نداریم، بیان کرد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و ازدیاد عرضه نیازی به واردات پیاز نداریم. پیازهای واردشده در انبارها ذخیره شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2224

به "آخرین قیمت پیاز از مزرعه تا میادین ، هر کیلو پیاز چند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قیمت پیاز از مزرعه تا میادین ، هر کیلو پیاز چند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید