اتحادیه اروپا لهستان و مجارستان را تهدید کرد

به گزارش مجله شرقیا، اتحادیه اروپا، سه شنبه اظهار داشت مجارستان و لهستان تا ماه ژوئن مهلت دارند پناه جویان را از یونان و ایتالیا پذیرش نمایند.

اتحادیه اروپا لهستان و مجارستان را تهدید کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ارزان نوروزی ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا مجارستان و لهستان را تهدید نموده است در صورتی که سهمیه شان را در پذیرش پناه جویان، نپذیرند، این دو کشور را تحریم می نماید.

اتحادیه اروپا، سه شنبه اظهار داشت مجارستان و لهستان تا ماه ژوئن (خرداد، تیر) مهلت دارند پناه جویان را از یونان و ایتالیا پذیرش نمایند.

دیمیتریس اَوراموپولوس، کمیسر امور مهاجرت در اتحادیه اروپا گفته است: از لهستان و مجارستان که حتی یک نفر (پناه جو) را هم نپذیرفته اند، می خواهم این کار را همین الآن انجام دهند.

این مقام اتحادیه اروپا اضافه کرد اگر این دو کشور تا گزارش بعدی کمیسیون در ماه ژوئن، سهمیه خود را نپذیرند، کمیسیون بی تردید طبق مقررات با آن ها برخورد خواهد نمود.

به دنبال بالا دریافت ناآرامی ها در خاورمیانه و شمال افریقا از تابستان دو سال پیش موجی از هجوم پناه جویان به اروپا به وجود آمد و باعث بحران پناه جویان شد.

هر چند اتحادیه اروپا پذیرش بعضی پناه جویان که دارای شرایط خاصی هستند را بین اعضا سهمیه بندی نموده است، اما به طور کلی، کشورهای اروپایی به دلیل مسائل امنیتی و مالی از پناه جویان استقبال نکردند.

به گزارش پرس تی وی، بسیاری از پناه جویانی که از جنگ و خشونت می گریزند، به امید رسیدن به اروپا سفری پرخطر را به وسیله دریای مدیترانه شروع می نمایند. بسیاری از آنان در طی جهت دچار حادثه و غرق می شوند.

سازمان ملل متحد چندی پیش اظهار داشت سال 2016 مرگبارترین سال برای پناه جویان دنیا بوده است.

کارشناسان بر این باورند که کشورهای غربی در بحران پناه جویان مقصر هستند، چراکه با اتخاذ سیاست های مداخله جویانه، به درگیری و خونریزی در کشورهای بحران زده دامن زدند و درنهایت مردم این کشورها مجبور شدند از بیم جان، کشورشان را ترک نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 697

به "اتحادیه اروپا لهستان و مجارستان را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا لهستان و مجارستان را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید