اظهارت لاوروف درباره توافق مسکو و آنکارا، عقب نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از الحسکه به سمت عراق

به گزارش مجله شرقیا، وزیر امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد که توافق روسیه و ترکیه درباره سوریه حقوق همگان را تضمین می نماید.

اظهارت لاوروف درباره توافق مسکو و آنکارا، عقب نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از الحسکه به سمت عراق

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به نقل از روسیاالیوم گفت: توافقنامه اخیر امضا شده بین روسیه و ترکیه در سوچی درباره شمال سوریه حقوق همه طرف هایی که آن را اجرا خواهند کرد، تضمین خواهد نمود.

وی همچنین به پیشنهاد آلمان برای ایجاد یک منطقه امن زیر نظارت بین المللی در شمال سوریه اشاره نمود و اضافه کرد: سیطره ناتو بر منطقه امن ایده خوبی نیست. توافقنامه های روسیه و ترکیه مورد حمایت دمشق است و باید اجرا گردد.

در همین ارتباط، وزارت دفاع روسیه امروز خاطرنشان کرد که والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه با یاشار گولر همتای ترک خود درباره وضعیت سوریه و امنیت منطقه ای تلفنی گفت وگو کرد.

این وزارتخانه اضافه کرد: یک ستون پلیس نظامی روسیه اقدام به گشت زنی در مرز ترکیه و سوریه به طول 210 کیلومتر کرد.

لورنزو گویرینی وزیر دفاع ایتالیا نیز به نوبه خود بر لزوم دستیابی به یک راه چاره سیاسی برای بحران سوریه و تداوم اجرای آتش بس در شمال این کشور تاکید نمود.

در همین حال، خبرگزاری دولتی سوریه آدینه شب در خبری فوری خاطرنشان کرد که یک ستون از نیروهای آمریکایی از شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه به سمت مرزهای عراق عقب نشینی نموده اند.

عفو بین الملل: ترکیه آوارگان سوری را مجبور به کوچ می نماید

سازمان عفو بین الملل فاش کرد که ترکیه سوری ها را با اجبار به منطقه به اصطلاح امن مجبور می نماید.

این سازمان در گزارش خود آورده است: ترکیه آوارگان سوری را به زور به منطقه ای از خاک سوریه در نزدیک مرز کوچ می دهد که قرار است در آنجا منطقه ای امن تشکیل گردد، اما این درحالی است که هنوز نبرد در این منطقه انتها نیافته است. آوارگان شکایت می نمایند که پلیس ترکیه آنها را تهدید یا مجبور می نماید که اسنادی را امضا نمایند که به میل خود به خاک سوریه می روند.

این گزارش توضیح داد: در واقع، ترکیه جان آوارگان سوری را به شدت در معرض خطر قرار داده است زیرا آنها را مجبور می نماید که به منطقه ای جنگی بازگردند.

سازمان عفو بین الملل توضیح داد: روند بازگرداندن اجباری در ماههای گذشته صدها نفر را شامل شده است. این سازمان گفته های خود را با استناد به مصاحبه های اجرا شده در ماههای ژوئیه تا اکتبر مطرح می نماید. دستکم 20 مورد کوچاندن تایید شده است.

در همین حال، خبرگزاری دولتی سوریه آدینه شب در خبری فوری خاطرنشان کرد که یک ستون از نیروهای آمریکایی از شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه به سمت مرزهای عراق عقب نشینی نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 523

به "اظهارت لاوروف درباره توافق مسکو و آنکارا، عقب نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از الحسکه به سمت عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارت لاوروف درباره توافق مسکو و آنکارا، عقب نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از الحسکه به سمت عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید