اوکراین: با عضویت دوباره روسیه در گروه 7 مخالفیم ، روسیه همچنان کریمه را در اشغال خود دارد

به گزارش مجله شرقیا، رئیس جمهوری اوکراین به صف قدرت های اروپایی در زمینه مخالفت با پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای عضویت مجدد روسیه در گروه 7 پیوست.

اوکراین: با عضویت دوباره روسیه در گروه 7 مخالفیم ، روسیه همچنان کریمه را در اشغال خود دارد

از انجمن های سایه دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر زلنسکی گفت، روسیه همچنان کریمه را در اشغال خود دارد و باعث شکست فرایند صلح در شرق اوکراین است.

در حالی که دونالد ترامپ روز پنجشنبه پیوستن مجدد روسیه به گروه 7 را بیان کرد، آلمان، فرانسه و انگلیس که از اعضای این گروه هستند، با یادآوری این نکته که روسیه پس از ضمیمه کردن کریمه اوکراین به خاک خود و حمایت از شورشیان مخالف کی یف در شرق اوکراین از گروه 7 کنار گذاشته شد، با پیشنهاد ترامپ مخالفت کردند.

زلنسکی گفت، از مارس 2014 که حضور روسیه در گروه 8 متوقف شد، هیچ چیزی تغییر نکرده است. کریمه همانند گذشته تحت اشغال است و شرق اوکراین با جنگ دست به گریبان است.

وی با انعکاس موضع اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد، عضویت دوباره و بدون پیش شرط ولادیمیر پوتین به این گروه، زیانبار و نشانه ضعف آن است. اتحادیه اروپا همچنان معتقد است دلایل اخراج روسیه از گروه 8 در سال 2014 همانند پنج سال پیش معتبر و موثق است.

اتحادیه اروپا و آمریکا به خاطر نقش روسیه در درگیری های اوکراین و کشته شدن 13 هزار نفر تا کنون، مسکو را تحریم کردند.

اعضای گروه 7(آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و کانادا) در روزهای شنبه و یکشنبه(2 و 3 شهریور) در فرانسه گردهم می آیند و اختلاف نظر بر سر نحوه برخورد با روسیه یکی از چندین موضوع مورد تنش در روابط فراآتلانتیک است که در نشست سران گروه 7 خود را نشان می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 630

به "اوکراین: با عضویت دوباره روسیه در گروه 7 مخالفیم ، روسیه همچنان کریمه را در اشغال خود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین: با عضویت دوباره روسیه در گروه 7 مخالفیم ، روسیه همچنان کریمه را در اشغال خود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید