اعلام منبع تامین انرژی برای آب شیرین کن های 17 استان توسط وزیر نیرو

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران: رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: کار مطالعاتی تامین آب 17 استان کشور، در پهنه ای وسیع با استفاده از نصب آب شیرین کن و بهره از منابع آب شور دریا، در حال اجرا است.

اعلام منبع تامین انرژی برای آب شیرین کن های 17 استان توسط وزیر نیرو

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ضمن اشاره به برنامه جدی وزرات نیرو به منظور تامین آب از منابع آب شور دریا، گفت: کار مطالعاتی تامین آب 17 استان کشور، در فاصله 100کیلومتر با استفاده از نصب آب شیرین کن و بهره از منابع آب شور دریا، در حال اجرا است.

وزیر نیرو، در بیان تکنولوژی ساخت آب شیرین کن، گفت: تکنولوژی ساخت این ابزار روز به روز در حال پیشرفت است و هزینه تمام شده شیرین کردن آب به واسطه ارتقاء تکنولوژی کاهش می یابد.

*تامین انرژی آب شیرین کن با استفاده از خروجی نیروگاه های حرارتی

وی در توضیح استفاده از گرمای خروجی نیروگاه های حرارتی در کشور به منظور راه اندازی واحدهای آب شیرین کن، اضافه کرد: تامین انرژی واحد آب شیرین کن با استفاده از خروجی نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی، علاوه بر افزایش راندمان نیروگاه های حرارتی منجر به تامین آب شرب بخش عمده ای از استان های ساحلی خواهد شد.

اردکانیان، در سرانجام، با اشاره به تاسیس فاز دوم پروژه عظیم آب شیرین کن بندرعباس، توضیح داد: این پروژه در هفته های آینده و در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح خواهد شد و منجر به تامین آب بیش از ظرفیت مورد احتیاج بندرعباس و شهرهای اطراف می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1122

به "اعلام منبع تامین انرژی برای آب شیرین کن های 17 استان توسط وزیر نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام منبع تامین انرژی برای آب شیرین کن های 17 استان توسط وزیر نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید