الوطن سوریه: سفر ظریف به دمشق برای بررسی نشست آینده آستانه است

به گزارش مجله شرقیا، یک روزنامه سوری خبر داد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در جریان سفر به دمشق، پس از دیدار با مسئولان سوری، مسائل مربوط به نشست آینده آستانه را بررسی کند.

الوطن سوریه: سفر ظریف به دمشق برای بررسی نشست آینده آستانه است

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه به سوریه سفر خواهد کرد.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ظریف در جریان این سفر، با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

یک منبع دیپلمات خارجی در دمشق به الوطن گفت، هدف از این سفر، رایزنی با مسئولان سوری پیش از نشستی است که قرار است چهارشنبه آینده، وزرای خارجه کشور های ضامن فرایند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) برگزار کنند.

وی همچنین تأکید کرد که نشست وزرای خارجه کشور های ضامن فرایند آستانه، از طریق ارتباط ویدئویی برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یکشنبه (روز گذشته) گفت که ظریف در این سفر یک روزه پس از دیدار با مسئولان سوری، در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه و نیز آخرین تحولات سیاسی و میدانی مبارزه سوریه علیه تروریسم تبادل نظر و تبادل نظر خواهد کرد.

شبکه خبری المیادین شامگاه شنبه هفته جاری از سفر ظریف به دمشق خبر داده و اعلام کرده بود که ظریف قرار است دوشنبه در سفر به سوریه با ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و تبادل نظر کند.

وزیر خارجه ایران 27 فروردین ماه سال گذشته نیز به دمشق سفر و با مقامات سوریه از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و تبادل نظر کرده بود. وی در ادامه این سفر به ترکیه نیز رفت.

قرار بود در اسفند 1398 نشست سران سه کشور فرایند آستانه درباره صلح سوریه در تهران برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این نشست برگزار نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 964

به "الوطن سوریه: سفر ظریف به دمشق برای بررسی نشست آینده آستانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الوطن سوریه: سفر ظریف به دمشق برای بررسی نشست آینده آستانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید