امیرکبیر برای چهارمین بار مرغ مینا را کشت

به گزارش مجله شرقیا، مهدی ساروخانی مدیر بخش تحقیقات و چاپ انتشارات امیرکبیر در تبادل نظر با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: کشتن مرغ مینا نوشته هارپر لی با ترجمه فخرالدین میررمضانی، پانزدهمین عنوان از مجموعه رمان های عظیم دنیاست که انتشارات امیرکبیر چاپ می نماید. چاپ اول این کتاب مربوط به سال 1347 است و در سال 90 بود که کنار تعدادی دیگر از عناوین این مجموعه، این رمان را هم احیا کردیم. به این ترتیب این کتاب در سال 93 به چاپ چهارم رسید.

امیرکبیر برای چهارمین بار مرغ مینا را کشت

وی اضافه کرد: سال 88 بود که در انتشارات امیرکبیر، احیای چاپ رمان های کلاسیک های مشهور جهان را که پیش تر در مجموعه رمان های عظیم جهان چاپ نموده بودیم، شروع کردیم. در کنار این مجموعه، کتاب های مجموعه داستان های خارجی هم احیا شدند که البته آثاری که در داستان های خارجی چاپ می شدند و می شوند، از نظر شهرت و اعتبار، درجه پایین تری دارند. چاپ چهارم کشتن مرغ مینا بدون تغییر محتوا اما با ویرایشی جدید عرضه شده است.

مدیر بخش تحقیقات و چاپ امیرکبیر ادامه داد: این رمان از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می گردد که دختر یک وکیل سفیدپوست آمریکایی است. این وکیل که اتیکاس فینچ نام دارد، وکالت یک جوان سیاه پوست را به عهده گرفته که متهم به تجاوز به یک دختر سفیدپوست شده است. اتفاقات رمان در یکی از شهرهای کوچک ایالت آلاباما می گذرد و نویسنده وقایع را طوری نگاشته که مردم شهر مورد نظر را انسان هایی نژادپرست نشان می دهد.

ساروخانی گفت: نسخه های چهارمین چاپ کشتن مرغ مینا طی این روزها، با 414 صفحه، قطع رقعی و قیمت 12 هزار تومان به بازار نشر آمده اند.

To Kill a Mockingbird نام همین رمان و فیلمی سینمایی است که در سال 1962 با اقتباس از این کتاب ساخته شد. این فیلم به کارگردانی رابرت مولیگان و بازی گری کوپر فراوری شد. این فیلم را با نام کشتن مرغ مینا یا کشتن مرغ مقلد می شناسند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 990

به "امیرکبیر برای چهارمین بار مرغ مینا را کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرکبیر برای چهارمین بار مرغ مینا را کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید