انتخاب سرآمدان علمی از 30 دانشگاه کشور

به گزارش مجله شرقیا، در چهارمین دوره انتخاب سرآمدان علمی، بیش از 70 سرآمد علمی توسط فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 30 دانشگاه کشور انتخاب شدند.

انتخاب سرآمدان علمی از 30 دانشگاه کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه rtp استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در چهارمین دوره انتخاب سرآمدان علمی، بیش از 70 سرآمد علمی توسط فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 30 دانشگاه کشور انتخاب شدند.

30 دانشگاه و مرکز علمی که سرآمدان علمی کشور در آنها حضور دارند در 13 استان کشور واقع شده اند. از 76 سرآمد علمی انتخاب شده، تعداد 50 نفر از دانشگاه های استان تهران انتخاب شده اند.

76 سرآمد علمی در سال 98 از بین 1350 محقق و پژوهشگر برجسته ای انتخاب شده اند که بر اساس آیین نامه مصوب، مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

یکی از معیارهای مهم در انتخاب سرآمدان علمی توسط فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارزیابی مقالات محققان در بازه زمانی سال های 2016 تا 2018 در نشریات معتبر علمی بین المللی بوده است.

لیست این نشریات در وب سایت سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موجود است و محققانی که در این بازه زمانی در این نشریات و با وابستگی به یکی از مراکز علمی داخلی مقاله ای به چاپ رسانیده باشند، مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

مراکز علمی دارای بالاترین سرآمد علمی

در بین مراکز علمی کشور دانشگاه صنعتی شریف با 13 نفر دارای بیشترین تعداد سرآمد علمی منتخب در کشور است. دانشگاه علوم پایه زنجان با 9 نفر سرآمد علمی و پژوهشگاه دانش های بنیادی با 7 نفر در رتبه های بعدی قرار می گیرند. در دانشگاه تهران نیز 6 سرآمد علمی حضور دارند.

بسته حمایتی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته حمایتی متنوعی را برای برای حمایت از سرآمدان علمی، پیش بینی نموده است.

پژوهانه نقدی، گرنت های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، حمایت از شرکت در کنگره های معتبر بین المللی، حمایت از جذب محقق پسا دکتری از جمله حمایت های برنامه ریزی شده برای توسعه تحقیق و پژوهش توسط چهره های علمی و نخبگان کشور است.

هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه ملی سرآمدان علمی، حمایت از محققان و پژوهشگرانی است که در حال حاضر از دستاوردهای پژوهشی معتبری برخوردار هستند.

طی این برنامه سعی شده است تا فرایند هر ساله انتخاب سرآمدان علمی، باعث ایجاد یک فضای رقابت علمی و پژوهشی شود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 820

به "انتخاب سرآمدان علمی از 30 دانشگاه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب سرآمدان علمی از 30 دانشگاه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید