انتقاد استاندار لرستان از جانمایی مسکن مهر پلدختر

به گزارش مجله شرقیا، استاندار لرستان از جانمایی مسکن مهر پلدختر انتقاد کرد.

انتقاد استاندار لرستان از جانمایی مسکن مهر پلدختر

به گزارش خبرنگاران، سید موسی خادمی عصر امروز در بازدید از مسکن مهر در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه بارش باران نعمت است اما امکان دارد در بعضی جاها مسائلی را ایجاد کند، اظهار کرد: به دلیل حجم توپوگرافی، کوهستانی بودن و بارندگی در لرستان ممکن است سبب مسائلی هم برای مردم شود.

وی اضافه نمود: بارش های اخیر در استان خوشبختانه تلفات انسانی نداشت ولی خسارات مادی خیلی زیادی به ابنیه، تاسیسات دولتی و عمومی، احشام، اموال عمومی و تجهیزات عمومی وارد شده است .

مدیر ارشد لرستان اعلام کرد: کمیته بحران استان در پلدختر مستقر شدند و دستگاه های خدمات رسان از جمله راهداری، برق و گاز کارهای اولیه را انجام داده و کارهایی هم باید در بلند مدت انجام شود.

خادمی در ادامه با بیان اینکه ساخت مسکن مهرپلدختر در مسیر آبراه باعث شده که هنگام بارندگی در این منطقه سیلاب رخ دهد، اعلام کرد: تغییر مسیر آب های سطحی لازم است اما با توجه اینکه آب مسیر خود را طی می نماید کار مسئله ای است.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید براینکه اکنون طرح آبخیزداری در بالا دست مسکن مهر اجرا شده و شهرداری پلدختر نیز از سال گذشته اقدام به ساخت کانال سنگی در این محل برای راهنمایی آب های سطحی نموده که در حال اجرا است، گفت: امیدواریم با وجود طرح آبخیزداری در بالا دست و احداث کانال به ویژه یاری به تکمیل کانال در حال ساخت در امسال این مشکل کاهش داده شود.

وی با انتقاد از احداث مسکن مهر پلدختر در گذشته اضافه نمود: مشکل اساسی مسکن مهر پلدختر مکان یابی غلط آن در گذشته بوده درحالیکه باید طبقه اول این مجتمع باید به صورت پیلوت ساخته می شد اما آن را به مسکونی تبدیل کردند؛ چنانچه پارکینگ در نظر گرفته می شد مسائل کمتر بود اما به هر حال وظیفه مسوولان پیگیری و رفع مسائل ساکنان این مجتمع است.

استاندار لرستان با اشاره به جبران خسارات وارده ناشی از سیل در پلدختر اعلام کرد: باید میزان خسارات برآورد شده به وزارت کشور گزارش داده شود تا سازمان مدیریت برنامه ریزی آن را در دولت تصویب کند.

این مقام ارشد استان با تاکید براینکه از نظر خسارات زیر ساختی به کسانی که در جریان سیل آسیب دیده و دچار خسارت شده اند پیگیری می شود که یاری های تسهیلاتی به آنها پرداخت شود، اظهار داشت: بخشی از موارد ممکن است از محل اعتبارات استانی در میان مدت حل شود، در کوتاه مدت، نیز تمام دستگاه ها از امکانات و بودجه های معمول خود استفاده می نمایند تا بخشی از مسائل حل شود.

خادمی اعلام کرد: بخشی از مسائل به وضعیت استان بر می شود به ویژه اینکه شهرستان پلدختر محل خروجی آب های جمع شده استان است بنابراین مسائل بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه در جریان بارش های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای شهرستان پلدختر قطع شده که باید به سرعت آب آنها وصل شود، یادآور شد: بخشی از روستاهای شهرستان پلدختر که جاده و ابنیه آنها دچار مشکل شده باید اعتبار گذاشت تا بازسازی شوند و مجموعه اداره راهداری و شهرسازی آبگرفتگی و شکستگی لوله را به سرعت رفع نمایند .

استاندار اضافه نمود: مصوب شد به کشاورزانی که تسهیلات بانکی دریافت نموده اند مدت سه سال مهلت بدهند که این مهم شامل لرستان شد اما در رابطه با پرداخت سود سه ساله که آن را کشاورز پرداخت کند یا دولت اختلافی در سطح ملی بود که طبق آخرین خبر، حل شده است .

خادمی گفت: دهیاران بخشداران ودستگاه های خدماتی، جهاد کشاورزی، آب، برق و گاز در حال برآورد خسارات و اعلام ریالی آن به استانداری هستند .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 102

به "انتقاد استاندار لرستان از جانمایی مسکن مهر پلدختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد استاندار لرستان از جانمایی مسکن مهر پلدختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید