بازآفرینی نسل چهارم معاونت علمی و مفاهیم نوآورانه

به گزارش مجله شرقیا، نخستین جلسه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و گزارشی از دستاورد ها و کوشش های صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری ارائه شد.

بازآفرینی نسل چهارم معاونت علمی و مفاهیم نوآورانه

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نخستین جلسه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ضرورت شکل گیری نسل چهارم معاونت، گفت: در دوره تازه معاونت باید در پی تعریف و اصلاح مفاهیم حوزه دانش بنیان ها و اکوسیستم فناوری و نوآوری باشیم. در آینده بسیاری از مفاهیم تازه، بازآفرینی و بعضی مفاهیم ناکارآمد حذف خواهند شد.

او اضافه کرد: یکی دیگر از اولویت های ما در معاونت، همراهی و همگامی با صندوق نوآوری و شکوفایی است. در پی این هستیم که دیگر جدایی بین این دو نهاد نباشد و به شکل یکپارچه کنار هم فعالیت نمایند.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، در این دوره معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان سیاستگذار و صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان توسعه دهنده اکوسیستم و ابزار مالی عمل خواهند کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی یک مجموعه پویا است که به شکل درست و مطمئنی در اکوسیستم فناوری و نوآوری نقش آفرینی می نماید و باید حمایت های مادی و معنوی از این نهاد افزایش یابد.

صندوق نوآوری و شکوفایی در طول 11 سال اخیر 30 هزار میلیارد تومان خدمات مختلف و تسهیلات به شرکت های متقاضی عرضه نموده و با هدف یاری به تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و کاربردی کردن دانش فنی و تکمیل زنجیره ارزش ایده تا بازار ایجاد شده است.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2172

به "بازآفرینی نسل چهارم معاونت علمی و مفاهیم نوآورانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازآفرینی نسل چهارم معاونت علمی و مفاهیم نوآورانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید