باسیل : آنچه حزب الله بپذیرد را قبول می کنیم

به گزارش مجله شرقیا، رئیس جریان آزاد ملی لبنان با انتقاد از سعد الحریری نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت ، از پیشنهاد افزایش اعضای کابینه حمایت کرد و گفت که ما آنچه حزب الله می پذیرد را قبول می کنیم .

باسیل : آنچه حزب الله بپذیرد را قبول می کنیم

پایگاه خبری روزنامه سعودی الشرق الاوسط در گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی جبران باسیل که روز یکشنبه برگزار گردید ، نوشت :باسیل در یک کنفرانس مطبوعاتی مفصل، به موضوع پرونده دولت پرداخت و تمایل خود برای شرکت در کابینه را انکار و در عین حال شرایطی را برای آن مشخص کرد.

او خواهان گسترش اعضای کابینه به 20 یا 22 وزیر شد و گفت: ما آنچه حزب الله می پذیرد را قبول می کنیم.

باسیل همچنین موافقت فراکسیون مجلسی اش با دولت در ازای اجرای اصلاحات را اعلام نمود.

باسیل با انتقاد از سخنان الحریری در خصوص طوایف لبنانی، وی را به اتخاذ گفتمان فزونی جویانه در این موضوع متهم کرد.

وی افزود: ما با مبارزه و قدرت نمایندگی به اهداف خود رسیدیم و به جز حزب الله هیچ یک از احزاب اصلی در کنار ما نبودند.

سعد حریری که حدود پنج ماه است از سوی میشل عون رییس جمهوری لبنان و تایید شنماینده مجلس این کشور مکلف به تشکیل کابینه برای چهارمین بار شده، به دلایل مختلف تا به امروز نتواسته دولت خود را تشکیل دهد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان 11 بهمن ماه در واکنش به بیانیه تند سعد الحریری نخست وزیر مکلف اعلام نمود که الحریری همیشه اصرار دارد کابینه جدید را یک طرفه و بدون در نظر دریافت ملاحظات میشل عون تشکیل دهد و بیانیه صادره دفتر اطلاع رسانی وی، حاوی اطلاعات غلط است

رئیس جریان آزاد لبنان در سخنان خود همچنین از مواضع بعضی رهبران مسیحیان انتقاد کرد و گفت : آنها ما را تنها می گذارند، اگر پیروز شویم، همان طور که در دولت ها و قانون انتخابات رخ داد، از آن سود می برند و اگر ما شکست بخوریم، آنها مسرور می شوند زیرا آنها فکر می نمایند از شر ما خلاص شدند و ما به گفته آنها، یک جسد سیاسی بی جان می شویم.

العربیه افزود: جریان المستقبل به اظهارات باسیل واکنش نشان داد و گفت که قرائت او هیچ حفره ای در دیواره انسداد باز نمی نماید.

المستقبل ، باسیل را به اعمال حصر خانگی علیه ریاست جمهوری متهم کرد و گفت: باسیل طوری صحبت می نماید که گویی سخنگوی انحصاری العهد (توافق میان حزب الله و جریان ملی) است.

به موازات آن، بشاره الراعی رهبر مارونی ها نیز دوباره خواهان همکاری با بازرسان بین المللی در پرونده انفجار در بندر بیروت شد.

وی در خطبه روز یکشنبه درخواست خود را برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی در خصوص لبنان تحت حمایت سازمان ملل متحد، برای احیای لبنان، با تقویت سند توافق ملی و اصلاح شکاف های آشکار قانون اساسی بار دیگر تکرار کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1582

به "باسیل : آنچه حزب الله بپذیرد را قبول می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باسیل : آنچه حزب الله بپذیرد را قبول می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید