برداشت خرما از نخلستان های ایرانشهر آغاز شد

به گزارش مجله شرقیا، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ایرانشهرگفت: کار برداشت محصول خرما از سطح بیش از 6 هزار هکتار نخلستان های این شهرستان آغاز شد.

برداشت خرما از نخلستان های ایرانشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار از ، علی شریعتمداری رئیس اداره بهبود فراوریات گیاهی جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه ایرانشهر با 9 هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز فراوری خرما در سیستان و بلوچستان است گفت: از این سطح 6 هزار و 500 هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

او با بیان اینکه بیش از 70 رقم خرما در ایرانشهر فراوری می گردد، اعلام کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

رئیس اداره بهبود فراوریات گیاهی جهادکشاورزی ایرانشهر توضیح داد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه ها خریداری و به نام شهرستان های دیگر بسته بندی و عرضه گردد.

او گفت: ایرانشهر دارای 6 سردخانه با ظرفیت بیش از 12 هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می گردد.

شریعتمداری گفت: هم اینک بیش از سه هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول خرما هستند که با راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی می توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق مالی در منطقه را ببینیم.

او ادامه داد: برداشت خرما در ایرانشهر از نیمه مرداد ماه شروع می گردد و تا اواخر مهر ادامه دارد.

رئیس اداره بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر پیش بینی کرد؛ تا سرانجام فصل برداشت بیش از 50 هزار تن خرما از نخلستان های ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

ایرانشهر با 30 هزارهکتار زمین زراعی و باغی و 17 هزار بهره بردار در جنوب سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 330

به "برداشت خرما از نخلستان های ایرانشهر آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت خرما از نخلستان های ایرانشهر آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید