طراحی سایت: آنالیز قابلیت تخمین قیمت خودرو در سایت دیوار

به گزارش مجله شرقیا، خرید و فروش ماشین برای خریدار و فروشنده بدون دردسر نیست. در دو سال اخیر با افزایش مداوم قیمت خودرو، خریداران بیشتر به خودروی کارکرده روی آورده اند. اما تخمین قیمت این خودروها، به عوامل زیادی وابسته است که خریدار به تنهایی قادر به کشف قیمت نیست. خریدار همواره دغدغه اش این است که یک ماشین سالم بخرد، فروشنده نیز می خواهد خودروی خود را به اصطلاح به قیمت بفروشد.

طراحی سایت: آنالیز قابلیت تخمین قیمت خودرو در سایت دیوار

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

از سوی دیگر با تغییر مداوم و بی ثباتی قیمت، تخمین درست و دقیق قیمت خودرو کارنموده به سختی انجام می گردد و به همین علت معمولا کلاهبرداری در بازار خرید و فروش خودرو بیشتر به چشم می خورد. سایت دیوار با یاری فناوری هوش مصنوعی ابزار آنلاین تخمین قیمت خودروی کارنموده را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است. بعضی کاربرانی که از این قابلیت سایت دیوار برای خرید خودرو استفاده نموده اند، از آن رضایت دارند. به اعتقاد این کاربران، بانک اطلاعاتی که دیوار برای خرید خودرو کارنموده در اختیار متقاضی قرار می دهد، او را از جست وجو در بازار فیزیکی خودرو تا حدودی بی احتیاج می نماید.

مشخص قیمت واقعی خودرو به عوامل زیادی مانند کارکرد خودرو، سال ساخت، شرایط بدنه و رنگ، شرایط بازار و مقدار معاملات بستگی دارد. با توجه به اینکه متقاضی خرید خودرو، کارشناس نیست و قاعدتا نمی تواند به تمام ویژگی های خودرویی که قرار است بخرد اشراف داشته باشد، ضروری است فروشنده نقص های احتمالی را به اطلاع خریدار برساند؛ در غیر این صورت تشخیص ایرادات برای خریدار سخت خواهد بود. به گفته بعضی کاربران، با توجه به اینکه تخمین قیمت خودرو در دیوار به صورت آنلاین و براساس اطلاعاتی است که فروشنده ارائه یا در اختیار خریدار قرار می دهد، بنابراین اگر این اطلاعات نادرست باشد، تخمین قیمت نیز به قیمت واقعی نزدیک نیست.

بنابراین محاسبهٔ آنلاین و تخمین قیمت خودرو کارنموده ممکن است خطا داشته باشد و نمی تواند معیار کاملا دقیقی برای انجام معامله باشد. در عین حال بعضی فعالان بازار خودرو معتقدند،با اینکه ابزار تخمین قیمت خودرو ممکن است اشکالاتی داشته باشد، اما در هر صورت با توجه به آشفتگی بازار خودرو، ابزار تخمین قیمت خودرو فضایی شفاف را برای خرید و فروش خودرو کارنموده فراهم می نماید. این فضا زمینه قیمتی را در اختیار متقاضی و فروشنده قرار می دهد و باعث می گردد خریدار آگاهی نسبی از قیمت خودروی مورد نظرش پیدا کند و فروشند نیز قیمتی که ارائه می هد فاصله زیادی با قیمت واقعی نداشته باشد.

به گفته یکی از نمایشگاه داران خودرو در شرق تهران، ابزار تخمین قیمت خودرو سایت دیوار، برآورد قیمت را براساس داده های معاملات واقعی که انجام می گردد ارائه می نماید؛بنابراین می توان امیدوار بود که تخمین قیمت با دقت صورت گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که سایت دیوار از برنامه تخمین قیمت خودرو ارائه داده است این ابزار دقت متفاوتی برای برندهای مختلف دارد و به عواملی مثل تعداد معاملات صورت گرفته و نوسانات بازار وابسته است. برای اطمینان از اینکه تخمین های ارائه شده دقیق بوده و باعث گمراهی کاربر نمی شوند، این تخمین تنها برای برندمدل هایی ارائه می گردد که دقت کافی داشته باشند.

نحوه محاسبه

برای استفاده از ابزار آنلاین تخمین قیمت خودروی کارنموده دیوار کابران می توانند با مراجعه به صفحه تخمین قیمت خودرو کارنموده سایت دیوار اطلاعات مربوط به برند، سال فراوری (مدل)، کارکرد، رنگ و شرایط بدنه را وارد نمایند. بعد از این مرحله، سامانه قیمت خودرو را محاسبه می نماید و در اختیار متقاضی قرار می دهد.در این سامانه بعلاوه قیمت روز خودرو صفر، مشخصات فنی و مقایسه عملکرد خودروهای مختلف نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. این ابزار کاربران را از مراجعه حضوری به بازار بی احتیاج نموده است.در بازار فیزیکی خریدار با قیمت های متفاوتی برای یک خودرو روبرو می گردد که تفاوت زیادی با هم دارد و تصمیم گیری را برای خرید مشکل می نماید. بنابراین به نظر می رسد ابزار تخمین آنلاین قیمت خودرو سرویسی است که کوشش نموده فضای اعتماد و پیشگیری از مسائل احتمالی در بازار فیزیکی خودرو را برای متقاضی کاهش دهد.

برنامه های تازه

ابزار تخمین قیمت خودرو کوشش دارد تا قیمتی منصفانه را به کاربران ارائه دهد. این قیمت با توجه به قیمت معاملات خودرویی که در بازار انجام می گردد به دست می آید. بر این اساس با توجه به معاملاتی که در روزهای گذشته انجام گرفته تخمین قیمت مدل های مختلف خودرو به صورت قیمت بالا، منصفانه و قیمت پایین به نمایش گذاشته می گردد. اگر فروشنده قیمت خودرو را بسیار بالاتر یا پایین تر از عرف معاملات خرید و فروش آن مدل خودرو مشخص کند، چنانچه این قیمت گذاری، به قصد قیمت سازی باشد، قیمت خودرو مورد نظر در سایت غیرقابل نمایش می گردد. این قابلیت در حال حاضر برای بعضی مد ل های خودرو ارائه شده است و به گفته مسئولان سایت دیوار برنامه این است که مدل های پرطرفدار خودرو در بازار تحت پوشش این برنامه قرار بگیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2111

به "طراحی سایت: آنالیز قابلیت تخمین قیمت خودرو در سایت دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: آنالیز قابلیت تخمین قیمت خودرو در سایت دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید