تایوان امیدوار است حال ترامپ خیلی زود خوب گردد تا باز هم مقابل چین بایستد!

به گزارش مجله شرقیا، رئیس مجلس تایوان امروز (دوشنبه) بیان کرد، تایپه امیدوار است رئیس جمهور آمریکا هر چه سریع تر بهبود کامل خود را به دست آورد و ویروس کرونا را شکست دهد تا بتواند به رهبری دنیا آزاد در مقاومت در برابر تخطی ها و بی عدالتی های چین ادامه دهد.

تایوان امیدوار است حال ترامپ خیلی زود خوب گردد تا باز هم مقابل چین بایستد!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان به شدت تحت فشار نظامی شدید چین قرار گرفته است. چین این جزیره را بخشی از خاک خود می داند و نیروی هوایی چین در هفته های اخیر پروازهای مکرری بر فراز تایوان انجام داده است.

یو سی-کان، رئیس مجلس تایوان در آستانه روز ملی تایوان در روز شنبه آینده گفت: از شنیدن ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کووید 19 به شدت شوکه شدم و از طرف مجلس تایوان برای او آرزو می کنم که هر چه سریع تر بهبود کامل خود را به دست آورد.

وی اضافه کرد: می خواهم از این فرصت استفاده نموده و برای ترامپ آرزوی سلامتی کامل و سریع کنم تا او بتواند به رهبری دنیا آزاد در مقاومت در برابر تخطی ها و بی عدالتی های چین ادامه دهد.

از زمانی که ترامپ زمام امور آمریکا را به دست گرفته، روابط پکن-واشنگتن با مناقشات بر سر مسائل تجاری، هنگ کنگ، تایوان و چند موضوع دیگر به پایین ترین حد خود در دهه های اخیر رسیده است.

دولت ترامپ مقاومت و ایستادگی در برابر چین را یکی از سیاست های کلیدی خود قرار داده است و در انتقاد از سوابق حقوق بشری چین خواه در منطقه سین کیانگ خواه در هنگ کنگ، بسیار تند و صریح بوده است.

اگرچه آمریکا همانند بیشتر کشورهای دنیا دولت تایوان را رسما به رسمیت نمی شناسد اما واشنگتن تامین کننده اصلی تسلیحات و قوی ترین حامی بین المللی تایوان محسوب می گردد.

تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین هر دو برای ترامپ و همسرش ملانیا آرزوی سلامتی نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1252

به "تایوان امیدوار است حال ترامپ خیلی زود خوب گردد تا باز هم مقابل چین بایستد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان امیدوار است حال ترامپ خیلی زود خوب گردد تا باز هم مقابل چین بایستد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید