تمدید تعطیلی مدارس فرانسه، لبنان و عراق به خاطر شیوع کرونا

به گزارش مجله شرقیا، مسؤولان کشورهای فرانسه، لبنان و عراق آدینه شب اعلام کردند که برای پیشگیری از شیوع کرونای جدید، مراکز آموزشی این کشور همچنان تعطیل خواهند بود.

تمدید تعطیلی مدارس فرانسه، لبنان و عراق به خاطر شیوع کرونا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس تصمیم مقام های فرانسوی، مدارس دو منطقه شمال این کشور شامل Oise و Haut-Rhin به مدت 15 روز تعطیل خواهند بود.

این کار همزمان با آن صورت می گیرد که با تأیید ابتلای 190 تن دیگر به بیماری کرونای جدید، شمار افراد مبتلا در این کشور به 613 نفر رسیده است.

همچنین شبکه تلویزیونی الجزیره قطر گزارش داد که خبر تعطیلی مراکز آموزشی در لبنان بدنبال آن صورت می گیرد که وزارت بهداشت لبنان روز آدینه ابتلای 6 تن دیگر به بیماری کرونای جدید در این کشور را تأیید نموده است.

با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان به کووید-19 در لبنان به 21 نفر رسیده است.

همچنین عراق تصمیم گرفت برای جلوگیری از شیوع کرونا، مراکز آموزشی را به مدت 2 هفته و مراکز دولتی را تا 15 ماه مارس (25اسفندماه) تعطیل کند.

از دیگر اقدامات دولت عراق برای انتشار و شیوع بیشتر کرونای جدید در این کشور لغو تجمعات و گردهمایی های مذهبی و دینی در این کشور است.

همچنین به منظور جلوگیری از کووید-19، دولت بغداد اظهار داشت که دیگر از کشورهای فرانسه و اسپانیا مسافری را پذیرش نخواهد کرد.

از سوی دیگر، دولت قطر ابتلای سه مورد جدید به بیماری کرونا در این کشور را تأیید کرد تا شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی در این کشور حاشیه خلیج فارس به 11 تن برسد.

مقام های بهداشتی سوئد اظهار داشتند که شمار مبتلایان به این بیماری به 136 نفر رسیده است درحالی که مجموع مبتلایان به این بیماری ویروسی در نروژ 113 نفر اعلام شده است.

شمار مبتلایان در ایتالیا که به کانون صادرات بیماران کرونایی در اروپا تبدیل شده است به چهار هزار و 636 نفر رسیده است.

همچنین با جان باختن 49 نفر دیگر در ایتالیا در نتیجه ابتلا به کرونای جدید، شمار افرادی که در این کشور جان خود را از دست داده اند به 197 نفر افزایش یافت.

هلند نیز آدینه شب اظهار داشت که نخستین فرد مبتلا به کرونا در این کشور جان باخته است.

این فرد جان باخته، یک پیرمرد 86 ساله است که صبح آدینه در بیمارستانی در شهر روتردام هلند جان خود را از دست داده است.

چندی پیش بود که مسئولان شهر ووهان چین از شیوع ویروسی موسوم به کرونا در این شهر خبر دادند که اندک اندک به بیش از 70 کشور در سراسر دنیا از جمله ایران سرایت کرد.

در همین ارتباط، مرکز مهندسی و علم سیستم دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اظهار داشت که تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در سراسر دنیا به یک صد هزار و 276 نفر رسیده است.

این مرکز همچنین اضافه نمود که 55 هزار و 694 نفر از مبتلایان به این بیماری، سلامتی خود را بازیافته و بیش از 3 هزار و 400 تن نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 824

به "تمدید تعطیلی مدارس فرانسه، لبنان و عراق به خاطر شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید تعطیلی مدارس فرانسه، لبنان و عراق به خاطر شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید