جزئیات تماس تلفنی ترامپ با عبدالمهدی

به گزارش مجله شرقیا، نخست وزیر عراق تاکید نمود، نیروهای عراقی به حفاظت از سفارت آمریکا و بقیه تاسیسات دیپلماتیک ادامه می دهند، در حالی که دونالد ترامپ بر اهمیت نقش عراق و رهبری آن تاکید نمود.

جزئیات تماس تلفنی ترامپ با عبدالمهدی

به گزارش خبرنگاران، براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق که توسط سومریه نیوز منتشر شده است، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق عصر سه شنبه تماسی تلفنی را از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرد که در آن درباره اوضاع عراق و تحولات اطراف سفارت آمریکا در بغداد توضیح خواست.

طبق این بیانیه، عبدالمهدی توضیح داد که حوادث بعد از رویدادهای دردناک اخیر اتفاق افتاده و دو روز پیش به مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا خطرناک بودن تبعات چنین حمله ای را گوشزد نموده است.

در این بیانیه آمده است، عبدالمهدی توضیح داده که نیروهای امنیتی عراق به انجام وظایف شان در زمینه حمایت از سفارت آمریکا و دیگر هیئت های دیپلماتیک و نمایندگی ها ادامه می دهند.

نخست وزیر مستعفی درباره شرایط منطقه ای نیز تاکید نمود، دولت عراق همیشه کوشش نموده است روابط خوبی با کشورهای هم جوار من جمله جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و همچنین کشورهای غربی در راس آنها آمریکا را دوست خود می داند.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، اوضاع به دلیل اختلافات دو طرف نامساعد شد و عراق می خواهد کشوری برای مذاکره و آرامش بدور از خطر جنگ برای این کشور و همه باشد.

عبدالمهدی به ترامپ تبین کرد: شما یادآور می شوید که جنگ نمی خواهید، ما از رهبران ایران نیز موضعی مشابه را می شنویم، عراق بر اهمیت مذاکره و دست کم دستیابی به توافقات واقعی و مقدماتی برای آرامش تاکید دارد.

ترامپ نیز تاکید نمود، به اهمیت نقش عراق و رهبری آن و آنچه می تواند در این راستا انجام دهد، اطمینان دارد.

دو مقام نهایتا بر باقی ماندن خطوط مستقیم تماس بین یکدیگر برای پیگیری اوضاع توافق کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 707

به "جزئیات تماس تلفنی ترامپ با عبدالمهدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تماس تلفنی ترامپ با عبدالمهدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید