حریری در گفت وگو با بری استعفای دولت لبنان را غیرقابل قبول خواند

به گزارش مجله شرقیا، همزمان با تدوام تظاهرات اعتراضی در لبنان، نخست وزیر این کشور طی گفت وگویی تلفنی با رئیس مجلس، برکناری دولت را غیر قابل قبول دانست.

حریری در گفت وگو با بری استعفای دولت لبنان را غیرقابل قبول خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجمهوریه، نبیه بری رئیس مجلس و سعد الحریری نخست وزیر لبنان، شب گذشته تلفنی گفت وگو کردند.

الحریری طی این گفت وگوی تلفنی تأکید کرد: سخن گفتن درباره برکناری دولت و یا تعدیل کابینه غیر قابل قبول است و هرگز آنالیز نمی گردد. اولویت اجرای فوری مصوبات هیات وزیران است.

پایتخت و بعضی شهرهای لبنان از پنجشنبه گذشته شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع مالی و اعمال مالیات های جدید است.

به رغم تصویب طرح سعد الحریری برای نجات اقتصاد کشور، معترضان در جریان اعتراضات خود تاکید نموده اند که در خیابان ها خواهند ماند و به زودی ساعت صفر را اعلام خواهند کرد.

معترضان لبنان همچنین در ادامه تظاهرات خود برای ششمین روز متوالی، با صدور بیانیه ای استعفای دولت و تشکیل دولت نجات ملی متشکل از افرادی غیر از اعضای دولت کنونی شدند.

در این بیانیه معترضان آمده است: دولت نجات ملی باید اموال غارت شده از سوی تمام کسانی را که از سال 1990 تا امروز مسئولیتی داشته اند، برعهده بگیرد و از خروج این افراد از کشور جلوگیری نموده و آنان را مورد بازخواست قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 515

به "حریری در گفت وگو با بری استعفای دولت لبنان را غیرقابل قبول خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریری در گفت وگو با بری استعفای دولت لبنان را غیرقابل قبول خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید