خبرنگاران اورژانس استان مرکزی به سامانه پزشکی از راه دور مجهز شد

به گزارش مجله شرقیا، اراک - خبرنگاران - سامانه تله کاردیو مدیسین (پزشکی از راه دور) اورژانس 115 استان مرکزی عصر سه شنبه همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.

خبرنگاران اورژانس استان مرکزی به سامانه پزشکی از راه دور مجهز شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این افتتاح به خبرنگار خبرنگاران گفت: 38 دستگاه آمبولانس در مرحله اول برای تجهیز امکانات لازم پزشکی از راه دور اورژانس 115 در نظر گرفته شده و تا ظرفیت 60 دستگاه نیز پیش بینی شده است.

دکتر پریا بهرامی اضافه کرد: 40 میلیارد ریال اعتبار برای تامین 38 دستگاه و تامین سامانه مورد احتیاج آن هزینه صرف شده است.

وی گفت: 38 دستگاه و تجهیزات لازم در آمبولانس های اورژانس 115 استان نصب می گردد و کارشناسان اورژانس به محض حضور بر بالین حادثه دیدگان اطلاعات بیمار مانند نوار مغزی و قلبی بیمار را به پزشک متخصص مقیم در مراکز ارسال و دستور درمان مانند تزریق و داروهای تخصصی را دریافت می نمایند که این امر از بروز خطرات ناشی از حوادث می کاهد.

به دانشی که پزشک را با هر مرکز بهداشتی، درمانی مرتبط می سازد، تله مدیسین می گویند.

امروزه برای اعمال مراقبت های بهداشتی از تکنولوژی استفاده شده است که با یاری آن به بیمارانی که در راه های دور زندگی می نمایند و امکانات لازم برای درمان را ندارند، خدمات رسانی می گردد.

به دلیل اینکه در مواقع ضروری و حساس حوادث طبیعی و غیر مترقبه، دسترسی به فوریت های پزشکی سخت است با وجود تله مدیسین می توان راه را کوتاه نموده و عملیات یاری را با سرعت بیشتری انجام داد.

58 پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات رسانی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1626

به "خبرنگاران اورژانس استان مرکزی به سامانه پزشکی از راه دور مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اورژانس استان مرکزی به سامانه پزشکی از راه دور مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید