خبرنگاران تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است

به گزارش مجله شرقیا، زاهدان- خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم اینک یک هزارو 500 تخت بیمارستانی وجود دارد و حدود 500 تخت بیمارستانی دیگر آماده است، گفت: امسال با افزوده شدن این 500 تختخواب تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان رخ می دهد.

خبرنگاران تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است

به گزارش خبرنگاران احمدعلی موهبتی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح تکمیلی بیمارستان 320 تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: حوزه بهداشت و درمان یکی از مجموعه اقدامات متفاوت این دولت با سایر اقدامات است بطوریکه توجه به زیرساخت های این حوزه، اتفاقات بزرگی را برای استان رقم زده است.

وی با بیان اینکه اگر این اتفاقات در حوزه بهداشت و درمان نمی افتاد امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا مسائل عدیده ای را در کشور شاهد بودیم اضافه نمود: با فراهم شدن نگاه و توجه دولت یازدهم و دوازدهم اثر بخشی مفیدی برای این نیاز جامعه در بخش بهداشت و درمان انجام شد که بخشی از این مهم به نتیجه رسیده و بخشی دیگر از آن باقیمانده است.

استاندار سیستان و بلوچستان شرح داد: از 500 تختخواب یادشده تعدادی برای بیمارستان 220 تختخوابی سراوان و تعدادی نیز در بیمارستان 320 تختخوابی تکمیلی امیرالمومنین(ع) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: زیرساخت های مجموعه دانشگاهی سیستان و بلوچستان جزو شاخص های مهم این استان است و در مجموع می توان گفت در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم و علوم پزشکی از نظر استاد، فضا و دانشجو از میانگین کشور فراتر رفته ایم.

موهبتی با اشاره به اینکه سه بیمارستان 500 تختخوابی که توسط دکتر هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان کلنگ زنی شد نیز در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان موثر خواهد بود که متاسفانه از برنامه زمانبندی خود به جهت شرایط کرونا عقب مانده است گفت: در اعتبارات 1400 پیش بینی های لازم برای اجرایی شدن و اتمام این بیمارستان ها صورت خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان نمود: با وجود تلاش های اجرا شده در این بخش فاصله این استان در حوزه بیمارستانها با استانداردهای تعریف شده برای تخت های بیمارستانی زیاد است بطوریکه استاندارد تعریف شده به ازای هر یکهزار نفر 2.5 تخت بیمارستانی است در حالی که ما هنوز به مرز 1.5 نیز نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه در سه سال آینده امیدواریم به شاخصه های تخت های بیمارستانی نزدیک شویم اظهارداشت: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 6 هزار دانشجو مشغول تحصیل اند و حدود 12 رشته تخصصی و یک رشته فوق تخصصی فعال است.

استاندارسیستان و بلوچستان با اشاره به برخی مزیت های خاص استان بیان نمود: در سند آمایش به مزیت های استان توجه ویژه شده که براساس این سند در سال گذشته در کمتر از فاصله زمانی 6 ماهه 2 مرز رسمی راه اندازی شد و برای سال 1400 نیز راه اندازی 2 مرز گمشاد در سیستان و مرز کوهک در سراوان در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1645

به "خبرنگاران تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید