رئیس بیمارستان بقیةالله(عج) اولین دریافت کننده واکسن کرونای نورا

به گزارش مجله شرقیا، آیین رونمایی از واکسن نورا دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) سپاه با حضور دکتر نمکی و سرلشکر سلامی برگزار گردید.

رئیس بیمارستان بقیةالله(عج) اولین دریافت کننده واکسن کرونای نورا

به گزارش گروه سیاسی دانشجو؛ آیین رونمایی از واکسن کرونای نورا سپاه صبح امروز (یکشنبه) با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه ، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از فرماندهان و مسئولین در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله برگزار گردید.

واکسن نورا با کوشش 16ماهه ماه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته شده و از امروز به طور رسمی وارد فاز بالینی می گردد.

دکتر ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از یک محصول تمام بومی و ملی که به دست توانمند پژوهشگران و محققان کشورمان در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و دانشگاه امام حسین علیه السلام ساخته شده است هستیم.

دکتر ابوالقاسمی از دانشگاه بقیةالله به اسم یکی از عظیم ترین مراکز خدمت رسان در دوران کرونا نام برد و گفت: یکی از مهم ترین تحقیقاتی که هم زمان با خدمت رسانی به هم وطنان در این دانشگاه به انجام رسید پروژه واکسن نورا بود که بحمدالله امروز به ثمر نشست و وارد فاز کارآزمایی بالینی شد.

وی اضافه کرد: این واکسن در شرایط علمی و به شدت سختگیرانه حاصل شد و فرمانده کل سپاه هم تاکید زیادی برای اجرای دقیق و اصولی فرآیندها داشت.

دکتر ابوالقاسمی با بیان اینکه اطلاعات علمی خود در زمینه فراوری واکسن را در اختیار همگان قرار خواهیم داد اظهار کرد: در حلول مراحل فراوری واکسن تمامی مستندات در اختیار وزارت بهداشت نهاده شد و تمامی تست های آزمایشگاهی انجام شد و بحمدالله این محصول نوترکیب که عوارض ندارد به دست آمد و پس از طی فازهای بالینی در فاز عمومی واکسیناسیون قرار خواهند گرفت .

سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر سید حسین صمدی نیا رئیس بیمارستان بقیةالله(عج) اولین دریافت کننده واکسن کرونای نورا بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1739

به "رئیس بیمارستان بقیةالله(عج) اولین دریافت کننده واکسن کرونای نورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس بیمارستان بقیةالله(عج) اولین دریافت کننده واکسن کرونای نورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید