خبرنگاران رایزنی های واعظی با نخست وزیر آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه

به گزارش مجله شرقیا، تهران- خبرنگاران- رییس دفتر رییس جمهوری روز جمعه در تماس های تلفنی جداگانه با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه، درباره تقویت همکاری های تجاری مشترک و رفع موانع در جهت این همکاری ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت و گو و تبادل نظر کرد.

خبرنگاران رایزنی های واعظی با نخست وزیر آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه

محمود واعظی و شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر آذربایجان، در این تماس تلفنی درباره راه های تسریع در حل و فصل مسائلی که بر اثر بیماری کرونا، در جهت ترانزیت کالا و حمل و نقل ریلی ، دریایی و زمینی میان دو کشور ایجاد شده، گفت و گو کردند.

در چارچوب این گفت و گو قرار شد که به سرعت و ظرف دو روز آینده، بر اساس پروتکل بهداشت و سلامت که تدوین و آماده شده است، این مسائل حل و فصل و فرایند همکاری های تجاری و تزانزیتی مشترک تسهیل شود.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این گفت و گو همچنین از دستور رییس جمهوری کشورش برای اختصاص کالاهای مورد نیاز ایران برای مقابله با بیماری کرونا به ارزش 5 میلیون دلار خبر داد.

واعظی همچنین در تماس تلفنی با رخسار پِکجان وزیر تجارت ترکیه درباره مسائل کامیون های ترکیه ای که برای ورود به ایران در پشت مرزهای ترکمنستان مانده اند و همچنین حرکت کامیون های ایرانی در مرز ترکیه و بلغارستان برای بارگیری کالاهای فاسد شدنی در بندر مرسین، گفت و گو و مصاحبه کرد.

در این گفت و گو قرار شد مسائل آن گروه از کامیون های حامل مواد فاسد شدنی طی فردا حل و فصل شود و فرایند حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور نیز در چارچوب پروتکل بهداشت و سلامت تداوم یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 846

به "خبرنگاران رایزنی های واعظی با نخست وزیر آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رایزنی های واعظی با نخست وزیر آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید