خبرنگاران سیل به 3700 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان خسارت زد

به گزارش مجله شرقیا، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سه هزار و 700 هکتار از اراضی باغی و زراعی این استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه ها در سه روز گذشته خسارت دید.

خبرنگاران سیل به 3700 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان خسارت زد

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بارش های رگباری و سیلاب، وزش باد، تگرگ و کاهش دما خسارت هایی را به بخش های مختلف این استان وارد نموده است، افزود: سیل، تگرگ و سرمازدگی به باغ ها و محصولات زراعی شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، گلپایگان، اردستان، لنجان، نائین، سمیرم و شهرضا آسیب زده است.

وی با اشاره به اینکه این بارش ها خسارت هایی را نیز به بخش های زیربنایی کشاورزی از جمله قنوات و مزارع و باغ های استان وارد نموده است، افزود: ورود گل و لای به 10 رشته قنات در کاشان و آران و بیدگل موجب بروز خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، بارش های سه روز گذشته و سیلاب در استان خسارات جانی به همراه نداشته است، اظهار داتشت: با این حال، فعالیت این سامانه خسارت هایی را به بخش های کشاورزی، مسکونی و راه های استان وارد نموده که تیم های ارزیاب برای آنالیز میزان خسارات اعزام شده اند.

شیشه فروش اعلام کرد: تداوم بارندگی شدید در روستاهای شهرستان های گلپایگان، خوانسار، چادگان، آران و بیدگل، فریدونشهر و کاشان به 145 واحد مسکونی فرسوده که از استحکام ضعیفی برخوردار بودند، بین 20 تا 70 درصد خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه پیشتر، هشدار لازم در خصوص فعالیت این سامانه داده شده بود و تیم های امدادی در محل حضور داشتند، توضیح داد: بارش باران و سیلاب در جاده ها موجب آبگرفتگی، آب شستگی و آب برُدگی شانه راه ها در 22 کیلومتر از این راه ها در مناطقی از شهرهای آران و بیدگل، کاشان، نطنز و سمیرم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه با میانگین بارش 30 تا 60 میلی متر در مناطق شمال، جنوب و غرب استان خسارت هایی را بدنبال داشت، افزود: این بارش ها در جاده طاهرآباد به روستای یزد دل در آران و بیدگل و جاده سفیدشهر موجب فرونشست زمین شد که با اتخاذ تمهیداتی، جاده جایگزین و دسترسی موقت برای این محل ایجاد شد.

به گفته وی، آبگرفتگی هایی در مناطقی از سفیدشهر آران و بیدگل و نوشآباد هم گزارش و این بارش ها در سمیرم موجب طغیان رودخانه های فصلی در مناطق پادنای علیا و پادنا شد و پل های روستاهای ده عظیم و سیور در این شهرستان تحت تاثیر سیل نهاده شد اما کنترل شد.

وی با بیان اینکه رودخانه های فصلی حاج باقر در بادرود و خالدآباد در نطنز نیز فعال و کنترل شد، گفت: تیم های ارزیاب مدیریت بحران هم اکنون در حال آنالیز لازم برای ترمیم این خسارت ها هستند.

شیشه فروش افزود: پیش بینی بارش های رگباری و سیلابی و وزش باد شدید تا فردا(یکشنبه) در استان ادامه دارد و مدیریت بحران نیز از آمادگی لازم برای کنترل این شرایط برخوردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 941

به "خبرنگاران سیل به 3700 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیل به 3700 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید