خبرنگاران صنایع مادر درخوزستان برای واحدهای کوچک مشکل ایجاد می کنند

به گزارش مجله شرقیا، اهواز - خبرنگاران - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: صنایع مادر در خوزستان باعث ایجاد مشکلاتی برای صنایع کوچک شده اند.

خبرنگاران صنایع مادر درخوزستان برای واحدهای کوچک مشکل ایجاد می کنند

به گزارش خبرنگاران شهلا عموری روز سه شنبه در نشست فعالان اقتصادی با رییس کل دادگستری خوزستان و جمعی از مسوولان استان در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان نمود: صنایع مادر استان نه تنها به صنایع کوچک کمک نکردند بلکه در موارد زیادی باعث وارد کردن ضرر و زیان به این بخش شدند.

وی گفت: بخش تولید با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نگران حذف شدن است. واحدهای تولیدی با مسایلی مانند اقتصادیات، تورم و بیمه و رانت بازی روبه رو هستند.

عموری ادامه داد: رتبه خوزستان در محیط کسب و کار در سطح کشور در بخش فساد اداری 19 و عرضه کالاهای قاچاق 25 است.

وی با اشاره به اینکه موانع بر سر راه تولیدکنندگان بسیار فراوان است ادامه داد: قوانین موجود بسیار قدیمی و مانع فعالیت آسان تولیدکنندگان است

آمادگی برای ایجاد شعب قضایی در بخش خصوصی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان نمود: با توجه به تصویب لایحه تجارت باید در مدت زمان سه سال حوزه قضایی تجارت ایجاد شود و اتاق بازرگانی آمادگی همکاری در ایجاد این مرکز در بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: ، ایجاد مراکز قضایی و داوری می تواند در حل مسائل واحدهای تولیدی بسیار راهگشا باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان نیز در این نشست بیان نمود: قاچاق یک مقوله مهم و خطرناک برای واحدهای تولیدی است و دستگاه های ناظر در چند سال اخیر تلاش داشتند تا با این معضل مبارزه کنند.

نعمت اله بیرانوندی ادامه داد: یکی از مسائل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی، نداشتن واحدهای حقوقی قوی است تا بتوانند از ظرفیت قوه قضاییه به خوبی استفاده کنند.

این نشست به مناسبت هفته قوه قضاییه و با حضور رییس کل دادگستری خوزستان به همراه تعدادی از مسوولان استان، در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در اهواز برگزار گشت.

عمده مسائلی که صاحبان واحدهای تولیدی مطرح کردند مربوط به نبود تعامل لازم با بانک ها و بیمه و نبود مرکز واحدی برای رسیدگی به مسائل حوزه قضایی بخش خصوصی بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1104

به "خبرنگاران صنایع مادر درخوزستان برای واحدهای کوچک مشکل ایجاد می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صنایع مادر درخوزستان برای واحدهای کوچک مشکل ایجاد می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید