خبرنگاران 53 تُن مرغ در نیکشهر توزیع شد

به گزارش مجله شرقیا، چابهار - خبرنگاران - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیکشهر گفت: 53 تُن گوشت مرغ منجمد، مرغ کشتار روز و مرغ زنده از ابتدای امسال تا به امروز در این شهرستان توزیع شده است.

خبرنگاران 53 تُن مرغ در نیکشهر توزیع شد

جان محمد هوت شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طی یک سال اخیر برای تنظیم بازار، یکهزار و 270 تُن انواع کالای اساسی شامل 429 تُن شکر با نرخ دولتی، 211 تُن برنج هندی، 158 تن مرغ منجمد، 328 تن روغن و 39 تن گوشت قرمز در شهرستان نیکشهر توزیع شده است.

وی بیان داشت: میوه شب عید نیز از اواخر سال گذشته تامین و به میزان 10 تُن میوه، شامل سیب درختی و پرتقال با نرخ مصوب توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه برای کاهش تردد و جلوگیری از ایجاد صف، تمامی کالاهای اساسی به مقدار لازم در مراکز بخش های مرکزی، بِنت، آهوران و اِسپکه شهرستان نیکشهر توزیع شده و همچنان ادامه دارد گفت: این اقدامات نقش مهمی در توزیع عادلانه و بهره مندی همه اقشار به ویژه مردم محروم و کم درآمد این دیار داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیکشهر سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعداد سه هزار و 840 بازرسی از واحدهای صنفی در یک سال اخیر صورت گرفته و 131 واحد صنفی متخلف شناساسی و از سوی تعزیرات حکومتی 551 میلیون تومان جریمه شده اند.

هوت اضافه کرد: هم اینک کالای اساسی در انبارها موجود بوده و مردم نگران کمبود کالا نباشند.

ساعتی قبل فیلمی با موضوع هجوم مردم به یک مرغداری و سرقت مرغ ها در بعضی شبکه های اجتماعی منتشر شده که درواقع اینگونه نبوده است و یکی از مراکز توزیع مرغ نیکشهر به مردم اعلام نموده بود خودشان هر تعداد مرغ که لازم دارند برداشته و برای وزن کردن به صندوق فروشگاه مراجعه نمایند، ضمن اینکه بیشتر مردم این منطقه خرید مرغ را به صورت زنده ترجیح می دهند. آن ها مرغ زنده (با نفس) را انتخاب و پس از وزن کردن، پول آن را پرداخت می نمایند

رضا آبخضر مسوول مرغداری و عضو شورای اسلامی شهر نیکشهر نیز در این باره گفت: برای سهولت در کار و خدمات رسانی بهتر، مشتریان به داخل مرکز توزیع مرغِ زنده مراجعه و هر کدام براساس احتیاج خود مرغ زنده را برداشته و سپس وزن نموده و پول آن را پرداخت نموده اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این شلوغی یکی از مشتریان کلیپی تهیه و در فضای مجازی منتشر نموده که عده ای تصور نموده اند به مرغداری هجوم شده و مرغ ها به سرقت رفته که من این موارد را کاملا تکذیب می کنم.

رئیس جهاد کشاورزی نیکشهر هم شایعه هجوم مردم این شهرستان برای سرقت مرغ را تکذیب کرد و اضافه کرد: کلیپ منتشرشده در فضای مجازی مربوط به فروش مرغ زنده در یکی از مراکز عرضه مرغ زنده در نیکشهر است.

حبیب رئیسی بیان داشت: در حال حاضر 6 واحد مرغداری فعال در سطح شهرستان نیکشهر وجود دارد و هیچ هجومی به مرغداری ها صورت نگرفته و این موارد نوعی جَوّسازی و شیطنت رسانه ای است.

فرماندار نیکشهر نیز با بیان اینکه هیچ کمبودی در بخش توزیع کالاهای اساسی نداریم گفت: یکهزار و 270 تن کالا با همکاری استانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادها طی یک سال گذشته در این شهرستان توزیع شده است.

ضیاء الحق هاشمزهی اضافه کرد: در بحث تامین و توزیع این کالاها جا دارد از پیگیری های مسوولان در رده های مختلف استانی و ملی قدردانی گردد.

نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.

شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1604

به "خبرنگاران 53 تُن مرغ در نیکشهر توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 53 تُن مرغ در نیکشهر توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید