خسارت 1200 میلیاردی کرونا به مرغداران

به گزارش مجله شرقیا، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی گفت: در یک ماه گذشته 325 هزار تن مرغ با چهار هزار تومان ضرر در هر کیلوگرم، در بازار عرضه شده است که این به معنی تحمل 1200 میلیارد ضرر به مرغداران است و تداوم این امر باعث شکسته شدن کمر آن ها می گردد.

خسارت 1200 میلیاردی کرونا به مرغداران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های اجرا شده برای عید امسال، میزان جوجه ریزی در مرغداری های کشور به صورت دستوری 15 درصد افزایش یافت و میزان فراوری را بالا برد و از 120 میلیون قطعه به 140 میلیون قطعه رسید.

وی افزود: با توجه به سرانه مصرف کشور، همان 120 میلیون قطعه کافی بود و 140 میلیون فراوری مازاد به حساب می آمد که انتشار ویروس کرونا درکشور و تعطیلی رستوران ها، تالار ها و برگزاری مراسم مزید بر علت شد و میزان فراوری را کاهش داد.

رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی ادامه داد: قدرت خرید مردم در امسال پایین آمده است مسائل مالی و عوارض ناشی از کرونا خرید مردم را کاهش داده و باعث زیان سنگین و انباشت مرغ در مرغداری ها شده است.

قیمت مرغ به 9200 تومان کاهش یافت

این مقام صنفی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به صورت قطره چکانی اقدام به جذب مازاد فراوری می نماید که نمی تواند مسائل مرغداران را حل نماید.

اسدالله نژاد با بیان اینکه مرغداران در شرایط فعلی بابت فروش هرکیلوگرم مرغ زنده چهار هزار تومان ضرر می نمایند گفت: درحالی قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده 10 هزار تومان است بیش از 6 هزار تومان به فروش نمی رسد.

وی تاکید نمود که 325 هزار تن مرغ در یک ماه اخیر با چهار هزار تومان ضرر در هر کیلوگرم عرضه شده که این به معنی تحمل 1200 میلیارد ضرر به مرغداران است و تداوم این امر باعث شکسته شدن کمر مرغداران می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 928

به "خسارت 1200 میلیاردی کرونا به مرغداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 1200 میلیاردی کرونا به مرغداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید