خوراک مرغ مخصوص ایتالیایی

به گزارش مجله شرقیا، در گزارش زیر طرز تهیه خوراک مرغ ایتالیایی را به شما آموزش می دهیم.

خوراک مرغ مخصوص ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش ، کمتر مهمانی یا جشنی را می توان دید که خوراک مرغ یک پای ثابت آن نباشد. اگر می خواهید همه از تک بودن دست پخت تان تعریف نمایند و هنر آشپزی تان زبانزد عام و خاص گردد، این بار خوراک مرغ مخصوص را به سبک سرآشپز های ایتالیایی آماده کنید. مطمئن باشید که شیفته عطروطعم این غذا می شوید؛ و حتما در لیست غذا های موردعلاقه تان، اسم این غذا را هم قرار می دهید.

سینه مرغ با استخوان چهار تکه

ران مرغ با استخوان دو تکه

فلفل دلمه ای قرمز (خردشده) یک عدد

فلفل دلمه ای زرد (خردشده) یک عدد

سیر (خردشده) دو حبه

روغن زیتون 70 گرم

گوجه فرنگی (خردشده) 450 گرم

آب مرغ 150 گرم

برگ آویشن تازه 10 گرم

برگ پونه 10 گرم

برگ جعفری 10 گرم

نمک به مقدار لازم

فلفل به مقدار لازم

تکه های مرغ را با مقداری نمک و فلفل مزه دار کنید. روغن زیتون را در یک ماهی تابه گود گرم کنید. سپس تکه های مرغ را در روغن سرخ کنید تا دو طرف مرغ ها به رنگ قهوه ای روشن گردد. مرغ ها را از ماهی تابه خارج کنید و فلفل دلمه ها را به جای آن بریزید. مواد را به اندازه تفت دهید که فلفل ها خوب سرخ و ترد شوند. سیر را به درون ماهی تابه اضافه کنید و برای یک دقیقه مواد را تفت دهید.

گوجه فرنگی، برگ آویشن و برگ پونه تازه را به ظرف اضافه کنید و غذا را هم بزنید. صبر کنید تا سس غلیظ گردد. تکه های مرغ سرخ شده را درون سس قرار دهید. سپس آب مرغ را به غذا اضافه کنید و صبر کنید تا آب مرغ به جوش بیاید. زیر غذا را کم کنید و 20 تا 30 دقیقه زمان بدهید تا مرغ ها به طور کامل بپزند و غذا آماده گردد.

یک ظرف مناسب و باب علاقه تان بردارید و خوراک را داخل آن بریزید. روی خوراک را با سبزیجات خردشده و جعفری تزیین کنید. حالا این خوراک خوشمزه را نوش جان کنید و از عطر و طعم آن حسابی لذت ببرید! امیدواریم این غذا هم به لیست غذا های موردعلاقه تان اضافه گردد.

به جای گوجه فرنگی خردشده می توانید از رب گوجه فرنگی بهره ببرید.

اگر برگ آویشن و پونه تازه نداشتید، از خشک شده آن ها بهره ببرید

منبع: کتاب کاله

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1019

به "خوراک مرغ مخصوص ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراک مرغ مخصوص ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید