دولت وفاق ملی لیبی: از ترکیه، تونس و الجزائر درخواست یاری خواهیم کرد

به گزارش مجله شرقیا، وزیر کشور دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج خاطرنشان کرد که در صورت تشدید اوضاع در این کشور، از ترکیه درخواست خواهند کرد.

دولت وفاق ملی لیبی: از ترکیه، تونس و الجزائر درخواست یاری خواهیم کرد

بهترین تجربه سفر را با قیمت ویژه ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فتحی باشاغا وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج امروز پنجشنبه بر حق دفاع از خویش تأکید کرد و گفت که در صورت تشدید اوضاع، از ترکیه درخواست یاری خواهیم کرد.

او در یک کنفرانس خبری در تونس گفت که با ترکیه، تونس و الجزائر برای خدمت به ملت هایمان متحد می شویم.

طبق گزارش شبکه الجزیره، باشاغا اضافه نمود که موضع بین المللی درباره لیبی روشن نیست و بعضی طرف های منطقه ای مانع اتخاذ موضع روشن هستند.

او در عین حال تأکید کرد که ما از هر گونه طرح جامع و فراگیر برای لیبیایی ها استقبال می کنیم و این طرح باید در چارچوب سازمان ملل باشد.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور، دچار دودستگی شدید شده است و هم اکنون دو دولت در غرب و شرق بر آن حاکم هستند. دولت وفاق ملی در غرب (طرابلس، پایتخت) مستقر است که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می شناسد و دیگری مجلس مستقر در شهر طبرق در شمال شرق است که خلیفه حفتر را فرمانده شبه نظامیان خود موسوم به ارتش ملی نموده و از نُه ماه پیش جنگ علیه طرابلس را شروع نموده است.

وزیر کشور دولت وفاق ملی همچنین توضیح داد که بعضی طرح ها ثبات کشورهای شمال آفریقا را تهدید می نماید و سقوط طرابلس تأثیرات منفی بر کشورهای همسایه خواهد داشت.

او یادآور شد که سرلشکر خلیفه حفتر هرگز به تصمیماتی که در کنفرانس آینده برلین اتخاذ می گردد، توجه نخواهد کرد.

اظهارات وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در حالی است که روز چهارشنبه (دیروز)، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای آنالیز بحران لیبی به تونس سفر کرد و با قیس سعّید رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد.

اردوغان پس از بازگشت از تونس، گفت که دولت وفاق ملی لیبی از ترکیه درخواست اعزام نیرو نموده است.

او با بیان اینکه لیبی امانت عثمانی و مصطفی کمال آتاتورک است؛ گفت که ترکیه در حال حاضر در پی یافتن مکانی مناسب برای استقرار نیروهای خود در لیبی است.(جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 677

به "دولت وفاق ملی لیبی: از ترکیه، تونس و الجزائر درخواست یاری خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی لیبی: از ترکیه، تونس و الجزائر درخواست یاری خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید