زلمای خلیل زاد در رأس هیأتی راهی کابل و دوحه شد

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آنی، زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور آشتی افغانستان روز آدینه در رأس هیأتی راهی افغانستان، قطر و منطقه شد.

زلمای خلیل زاد در رأس هیأتی راهی کابل و دوحه شد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این هیأت نمایندگی قرار است در کابل با دولت افغانستان، سایر رهبران سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی از جمله گروه های مدافع حقوق زنان برای شنیدن دیدگاه های آنان درباره فرایند صلح ملاقات کند.

هیأت نمایندگی ایالات متحده قرار است در این ملاقاتها بر حمایت پیوسته واشنگتن از توسعه افغانستان و حل و فصل سیاسی که به جنگ داخلی این کشور انتها دهد، تأکید کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیل زاد در دوحه، پایتخت قطر به تشویق دو طرف برای حرکت به سمت یک راهکار سیاسی که از دستاوردهای دو دهه اخیر حراست کند، ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است که خلیل زاد همچنین قرار است با رهبران کشورهای منطقه پیرامون فرایند صلح افغانستان و پتانسیل افزایش تجارت منطقه ای، روابط مالی و توسعه برآمده از صلح تبادل نظر کند.

لازم به ذکر است، احمد نادر نادری سخنگوی هیأت مذاکره کننده صلح افغانستان هفته پیش از شروع مذاکرات صلح بین گروه طالبان و نمایندگان کابل از روز سه شنبه (اول ژوئن) در دوحه اطلاع داد.

این مذاکرات صلح در حالی از سر گرفته می گردد که دولت افغانستان در آخرین مراحل تشکیل شورای عالی دولت واقع شده است که پیش بینی می گردد نقش مشخص کننده ای در ترسیم نقشه راه آینده این کشور ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1710

به "زلمای خلیل زاد در رأس هیأتی راهی کابل و دوحه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلمای خلیل زاد در رأس هیأتی راهی کابل و دوحه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید