تور ارمنستان ارزان: سازمان ملل خواهان خویشتنداری ارمنستان و آذربایجان شد

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به خویشتنداری دعوت کرد.

تور ارمنستان ارزان: سازمان ملل خواهان خویشتنداری ارمنستان و آذربایجان شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

فرحان حق سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: گزارش ها درباره اقدامات خشونت بار اخیر را با نگرانی دنبال می کنیم و باید در مورد صحت این گزارشات مطمئن شویم.

وی اضافه کرد: تمام طرف ها را به خویشتنداری و حل موضوعات باعث نگرانی به وسیله مسالمت آمیز و مصاحبه دعوت می کنیم. ما خواهان جلوگیری از بازگشت تنش ها هستیم.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان شامگاه سه شنبه از اعلام آتش بس میان نیروهای نظامی این کشور و جمهوری آذربایجان با وساطت روسیه اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری اینترفاکس با اعلام این خبر از قول وزارت دفاع ارمنستان، تأیید کرد که آتش بس میان دو طرف مورد پذیرش واقع شده است.

لازم به ذکر است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه در تماسی تلفنی پیرامون تشدید تنش ها میان باکو و ایروان مصاحبه کردند.

بر اساس اعلام اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با صدور بیانیه ای در این باره اظهار داشت: پوتین و پاشینیان به ابتکار طرف ارمنی در مورد شرایط جاری پس از حوادث متعدد در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مصاحبه کردند.

بعلاوه وزارت دفاع ارمنستان پیش از این با صدور بیانیه ای از اسارت 12 تن از نیروهای نظامی این کشور به وسیله نظامیان جمهوری آذربایجان اطلاع داده بود.

از سوی دیگر خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از مجلس ارمنستان گزارش داد 15 نظامی ارمنستانی در درگیری ها در مرز این کشور با جمهوری آذربایجان کشته شده اند.

به همین دلیل، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز همزمان در بیانیه ای جداگانه اظهار داشت که ارمنستان را در تشدید عمدی تنش ها در مرز دو کشور مقصر می داند.

لازم به ذکر است، اوایل صبح امروز نیز ارمنستان از روسیه برای دفاع از حاکمیت ارضی این کشور در برابر آذربایجان درخواست یاری نموده و اظهار داشت که درگیری مرزی شدیدی بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در جریان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1975

به "تور ارمنستان ارزان: سازمان ملل خواهان خویشتنداری ارمنستان و آذربایجان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: سازمان ملل خواهان خویشتنداری ارمنستان و آذربایجان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید