شورای رقابت از وزارت صمت شرح خواست ، بسته حمایتی دولت برای کسب و کارهای مجازی انحصاری است؟

به گزارش مجله شرقیا، شورای رقابت طی نامه ای خواهان اطلاعات دقیق تر وزارت صمت در مورد طرح تخصیص بسته 2000 میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای متضرر از قطع دسترسی به فضای مجازی به علت شبهه ارتکاب رویه ضدرقابتی و ضرورت تبعیت از مقررات توسعه رقابت و ضد انحصار در فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی شد.

شورای رقابت از وزارت صمت شرح خواست ، بسته حمایتی دولت برای کسب و کارهای مجازی انحصاری است؟

به گزارش خبرنگاران، در پی اعلام مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و بعضی اطلاعات کسب شده مبنی بر تصمیمات حمایتی این وزارتخانه برای کسب وکارهای متضرر شده از قطعی اینترنت، شورای رقابت بر رعایت ضوابط رقابتی در اجرای این اقدام حمایتی تأکید کرد.

مرکز ملی رقابت بیان کرد: این حمایت که در قالب بسته تبلیغاتی انجام خواهد شد، مشمولان متعددی دارد. از یک سو کسب و کارهای کوچک، میانه و بزرگ متعددی وجود دارند که هریک به نوعی از قطعی دسترسی به فضای مجازی متضرر شده اند و از سوی دیگر علاوه بر سازمان صدا و سیما، بسترهای متعدد دیگری برای انجام تبلیغات فعال هستند؛ از همین رو احتمال ارتکاب بعضی رویه های ضدرقابتی در اجرای تبعیض آمیز این حمایت وجود داشته و ضرورت دارد ضوابط رقابتی مطرح در فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 به ویژه موضوع ماده 52 این قانون رعایت گردد و هرگونه یاری دولتی به کسب و کارها به وسیله فرآیندی شفاف و مبتنی بر ضوابط و معیارهای متعارف، متوازن و رقابتی به مشمولان بسته حمایتی تعلق گیرد.

براین اساس، شورای رقابت خواهان ارائه گزارش دقیق و اطلاعات کامل از اجرای مراحل و فرآیند حمایت مذکور و ذکر مبانی قانونی و مستندات مبالغ تخصیص یافته به مشمولان این حمایت شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2168

به "شورای رقابت از وزارت صمت شرح خواست ، بسته حمایتی دولت برای کسب و کارهای مجازی انحصاری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای رقابت از وزارت صمت شرح خواست ، بسته حمایتی دولت برای کسب و کارهای مجازی انحصاری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید