طراحی اتاق کودک دختر

به گزارش مجله شرقیا، بدون شک بسیاری از پدران و مادران به دنبال طراحی اتاقی زیبا برای کودک خود می باشند. دیزاین و طراحی اتاق کودک بدون شک بسیار هیجان انگیز و جالب می باشد. اگر کودک شما دختر باشد، شاید اولین رنگی که برای طراحی اتاق کودک به ذهن شما می رسد، رنگ صورتی می باشد. رنگ صورتی رنگی زیبا برای طراحی اتاق کودک دختر می باشد. اما اگر به دنبال اجرای طراحی های متفاوت هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب در مقابل شما قرار گرفته است که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم ارائه ایده هایی در زمینه انتخاب رنگ ، دیزاین و تزئین اتاق کودک دختر می باشد. برای شما ایده های جذابی در نظر گرفته ایم. برای آشنایی با این ایده ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی اتاق کودک دختر

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از رنگ های صورتی و خاکستری

تلفیق رنگ های صورتی و خاکستری بدون شک نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد نمود. استفاده از رنگ خاکستری برای رنگ آمیزی دیوار و انتخاب المان هایی که از رنگ صورتی در طراحی آن ها استفاده شده است، بدون شک نمای زیبایی ایجاد خواهد نمود.

استفاده از رنگ های بژ و صورتی

ترکیب رنگ های صورتی و بژ نیز می تواند نمای زیبایی در طراحی اتاق کودک دختر ایجاد کند. استفاده از این رنگ ها در کنار یک طراحی ساده می تواند فضایی آرام بخش برای کودک شما به ارمغان بیاورد.

استفاده از الیاف طبیعی در طراحی اتاق کودک

به یاد داشته باشید که در انتخاب وسایلی مانند پتو، پرده، فرش و المان هایی از این دست از نمونه هایی که از الیاف طبیعی در طراحی آن ها به کار رفته است، استفاده نمایید. استفاده از طیف رنگ های روشن و آرام بخش برای انتخاب این المان ها را نباید فراموش کنید.

طراحی اتاق لوکس

اگر به دنبال طراحی فضایی لوکس برای کودک دختر خود هستید، به فکر ایجاد فضایی باشید که در انیمیشن ها بیش تر دیده می شوند. برای مثال استفاده از رنگ صورتی پر رنگ در کنار استفاده از یک لوستر کریستال مناسب می تواند فضایی با این ویژگی ایجاد کند.

استفاده از وسایل روشنایی مناسب

استفاده از وسایل روشنایی با طراحی ویژه می تواند در زیبایی اتاق کودک شما نقش بسزایی داشته باشد. استفاده از لوسترهای چندشاخه و در اشکال مختلف و بچگانه می تواند در ایجاد فضایی دراماتیک به شما یاری کند.

استفاده از اشکال حیوانات

استفاده از اشکال حیواناتی مانند جغد و خرگوش در طراحی اتاق کودک می تواند فضایی زیبا به ارمغان بیاورد. به کارگیری الگوها در کنار این طراحی می تواند در ایجاد فضایی جذاب به شما یاری کند. آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از اجرای این ایده می باشد.

استفاده از الگوها و رنگ های روشن

استفاده از رنگ های روشن و الگوها در کنار یکدیگر باعث ایجاد فضایی شاد و سرزنده در اتاق کودک می گردد. برای مثال استفاده از الگوی گل می تواند انتخاب مناسبی برای طراحی اتاق کودک باشد. استفاده از کاغذ دیواری یا پرده ای که از این الگو در طراحی آن استفاده شده باشد، نمای زیبایی ایجاد خواهد نمود. رنگ سبز از جمله رنگ های مناسب برای طراحی اتاق کودک دختر می باشد. تلفیق این رنگ با رنگ صورتی در ایجاد حس و حال بهاری یاری نموده و فضایی سرزنده و شاد در عین حال آرام بخش برای شما به ارمغان می آورد. آن چه که در تصویر مشاهده می کنید، نمونه ای از اجرای این ایده زیبا می باشد.

ترکیب رنگ های زرد و خاکستری

از جمله رنگ های دیگری که می توانید در طراحی اتاق کودک دختر مورد استفاده قرار دهید، رنگ خاکستری و زرد می باشد. رنگ زرد نمونه ای از رنگ های شاد و سرزنده و رنگ خاکستری از جمله رنگ های خنثی می باشد. تلفیق این دو رنگ با یکدیگر باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق شده و نتیجه ای شگفت انگیز به همراه خواهد آورد.

استفاده از تم مدیترانه ای

اگر به دنبال ایجاد فضایی آرام بخش در اتاق کودک خود هستید و درکنار آن تمایل دارید از یک تم ویژه برای انجام این کار استفاده نمایید، تم مدیترانه ای می تواند ایده خوبی برای استفاده و اجرا باشد.

طراحی اتاق کودک به سبک خانه انگلیسی

آن چه که در این سبک از طراحی اهمیت ویژه ای دارد، استفاده از رنگ های پاستیلی می باشد. استفاده از رنگ های صورتی و آبی پاستیلی نمایی زیبا در اتاق کودک ایجاد خواهد نمود.

استفاده از رنگ صورتی

همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، بسیاری از افراد زمانی که صحبت از انتخاب رنگ برای طراحی اتاق کودک دختر به ذهنشان خطور می نماید، رنگ صورتی می باشد. استفاده از این رنگ در تمامی قسمت های اتاق می تواند فضایی رمانتیک برای شما به ارمغان آورد. در کنار استفاده از این رنگ بهتر است از الگوی گل های ریز نیز استفاده نمایید. این کار تا حد زیادی به جذابیت طراحی شما می افزاید.

طراحی دیوار اتاق کودک

اگر به دنبال اجرای ایده ای متفاوت برای طراحی دیوار اتاق کودک هستید، می توانید از لباس های او برای انجام این کار استفاده نمایید. آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای زیبا از اجرای این ایده می باشد.

استفاده از رنگ های صورتی و طلایی

ترکیب رنگ های صورتی و طلایی نیز از دیگر ایده های منحصر بفرد در طراحی اتاق کودک دختر می باشد. استفاده از یک کاغذ دیواری که از این رنگ ها در طراحی آن استفاده شده است، می تواند نمایی منحصر بفرد ایجاد کند.

تلفیق رنگ یاسی و رنگ خنثی

رنگ یاسی از جمله رنگ های زیبا برای طراحی اتاق کودک در نظر گرفته می گردد. تلفیق این رنگ با رنگ های خنثی مانند رنگ بژ نتیجه ای باورنکرنی به همراه می آورد.

استفاده از کاغذ دیواری

از دیگر ایده هایی که می توان در طراحی اتاق خواب کودک دختر به کار گرفت، استفاده از کاغذ دیواری می باشد. استفاده از یک نمونه مناسب از کاغذ دیواری اتاق کودک دختر می تواند در زیبایی هرچه بی شتر این فضا به شما یاری کند.

کاغذ دیواری دخترانه

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی اتاق کودک دختر می باشد. آن چه که در طراحی این فضا باید به یاد داشته باشید، ایجاد فضایی آرام بخش می باشد. به نظر شما استفاده از کدام ایده و ترکیب رنگ می تواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 649

به "طراحی اتاق کودک دختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اتاق کودک دختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید